En minnesvärd blogg

Ja, just det. Det finns en blogg som heter Minnesvärt. Idén med den är följande:
 
MINNESVÄRT är en folkbildande blogg som bedrev sin första kampanj 1–31 augusti 2013. Idén är att gästbloggare – allt från glada amatörer till publicerade författare – skriver om svenska kulturpersonligheter som har fallit eller riskerar att falla i glömska, inte minst bland personer som är födda efter 1980.
Nu under hösten har bloggens publiceringsfrekvens gått ner till en text i veckan i väntan på nästa kampanj som kommer att genomföras i januari 2014 och spinna på temat MUSIK.
 
Om nu någon misstänker att ni möjligen eventuellt, även om det är föga troligt, har en liten lucka i allmänbildningen, trots att ni inte är födda på senare tid, så kan jag rekommendera denna blogg.
Själv rodnar jag upp över öronen för att jag aldrig hade hört talas om Modesty Blaise när jag först hörde talas om henne. Och jag minns dåvarande ordföranden i min eminenta kör, som trodde att Göran Tunström var vaktmästare i kyrkan där vi just skulle ha vår första konsert tillsammans med honom. Mina barn vet inte vem farbror Sven var eller Lasse Lucidor. Nåja, farbror Sven kanske inte var någon kulturpersonlighet, men han hör ju i alla fall till radiohistorien trots att jag aldrig fick sjunga hos honom.
Naturligtvis kan inte alla generationer ha samma referensramar, men det är ju väldigt kul att titta in i andras, tycker jag.
Hur som helst, den 4 januari är det jag som skriver ett inlägg, och vill ni se vem jag skriver om, så får ni faktiskt titta in där, för jag tänker inte tala om det här!
 
 
 God hälg. Jaja, men visst är den gullig?

Kommentarer
Postat av: Carita

Vilket kul tips, det tackar jag för! Och ser fram emot den 4:e.

2013-12-20 @ 00:38:38
URL: http://enkeltuttryckt.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0