Konsten att utplåna sig själv

Nu talar jag inte i egen sak. Jag är ju ett köttberg som inte går av för ont krut. Detta är en politisk blogg. Häpp! Jag som vet så mycket om politik.
Men ett vet jag: Om sossarna väljer Pär Nuder till ledare för partiet, så kommer det att krympa till ett av Sveriges minsta partier. Sanna mina ord, och minns vem som sa dem när vi ser resultatet.

Minns detta:
Köttberg är en benämning som tidigare svenske finansministern Pär Nuder i olika sammanhang använt på personer födda på 1940-talet, alltså efterkrigsbarnen. Efter att han använt ordet på ett morgonmöte hos Skandinaviska Enskilda Banken den 1 december 2004 blev hans ordval kritiserat och omdiskuterat från flera håll.

Förresten spelar det inte så stor roll vem de tar. Resultatet blir att vi får ha samma regering ett bra tag till. Vad vi måste vara nöjda och glada i det här landet. Och jobb och bostäder är ju faktiskt den enskildes ensak, eller hur var det Billström sa?

Kommentarer
Postat av: Ö-helena

Precis vad vi sa vid morgonmötet här hemma. Inte det där som Pär Nuder sa på SEB, alltså, utan det där som du säger om Nuder.

2011-01-23 @ 23:21:51
URL: http://oversattarbloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0