Tufftufft

Bloggandet går på sparlåga, liksom nästan allting annat också. Min energi går åt till att vara arg på tandläkaren, som inte kan få tag på tandkirurgen bara för att han inte kan mejla utan måste ringa den lilla stunden när tandkirurgen är på plats. Det har alltså tagit tre veckor och jag har inte fått något kostnadsförslag för den redan påbörjade behandlingen, för två tandimplantat som jag behöver göra. Dvs. det skulle ju vara bättre med tre eller fyra, och det spelar ingen roll hur många gånger jag säger att det finns något som heter ekonomiska begränsningar, som naturligtvis ingen tandläkare känner till, men så är det. Alla undrar varför jag inte byter tandläkare till en som åtminstone kan mejla. Svaret är, att han ger 25 % till studenter, och det blir en hel del när man kommer upp i sådana här summor. Jag kommer att behöva vara student hela livet. Eller åtminstone tills han går i pension.
Tandkirurgen ger inga procent. Men när han föreslår att han ska göra tre implantat i stället ska jag fråga om det är "tag tre betala för två". Ska vi slå vad om att han inte tycker det är roligt?

Det ser ut som ett samband, och det är det också, att jag nu äntligen ska göra slag i saken och börja sälja mina saker på nätet. Det är tandläkarens fel eller förtjänst.  Men hittills har jag inte lagt ut något, för alla säger olika, Blocket eller Tradera. Jag har sett annonser i tidningen om folk som köper leksaker i Frölunda. "Jaså ska du bli lurad nu", säger glädjespridaren här hemma. Jag som var så fast besluten. Nu blev jag mentalt däckad igen. En gammal portabel Uher köper Helmer Hi-Fi för 50 kr, men tänk om någon bjuder 100 på Tradera? Vilket är bäst? Hur ska jag göra? Profit, profit. Men det ska ju gå till ett välgörande ändmål. För utan tänder att tugga med är det inte så värst mycket kvar att leva för och i synnerhet inte på. Så många goda soppor finns det inte här i världen.
Mycket energi går åt att tänka ut hur jag ska få ihop 30-40 000 kr till räkningen. Råna en bank, förslog tandläkaren en gång. Det vore nog bättre att råna en tandläkare, eller ännu hellre en tandkirurg. De verkar ha guld inte bara i mund.

Tuff tuff, vem vill köpa ett stort Briotåg inköpt i Kristianstad 1945?

 


Kommentarer
Postat av: Fru Decibel

Eftersom ingen kommenterar, får jag väl göra det själv.

Vad sa tandkirurgen när jag sa "Tag tre betala för två"?

-Typ.

Det blir i alla fall mycket dyrare än jag befarade.

2011-02-02 @ 12:26:13
Postat av: Ullah

Usch, vad hemskt. Stackars dig!

2011-02-03 @ 13:30:31
URL: http://camastro.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0