Lite hjälp, tack.

Mina ärade läsare är säkert rutinerade Blocketsäljare. Jag har bara sålt en sak på Blocket och det var mina rullskidor. De gick som på räls, kan man säga.

Nu är jag inspirerad av all reklam om vad man har i sitt förråd, och hur rik man kan bli på det. Det är minsann både det ena och andra kan jag berätta.

Men först tänkte jag göra ett försök att sälja en Gudrun Sjödén-klänning. Denna kulturtant har en egen vintagesida, men det kostar 30 kr att lägga upp en annons. Det tycker jag var hutlöst, i synnerhet om plagget inte blir sålt. Jag gissar att det är något liknande på Blocket, men kanske är det fler tittare där. Kanske inte så många kulturtanter.

Alltså tror mina ärade läsare att det går att sälja följande plagg:



Viskosklänning från Gudrun Sjödén i tre våder, stl S, aldrig använd; kostade ny 698; säljes för någonting.
Strukturen på översta delen är prickig.



Jag har som sagt aldrig använt den, och jag vet inte vad som föranledde köpet. Ett fåfängt hopp om att jag skulle se piffig och kvinnlig ut? Nu är den dessutom för liten.
Egentligen var det nog färgen som jag inte kunde förlika mig med. Det är inte min färg, helt enkelt. Och tanken på hårfrisörskan i Svenljunga, som på söndagarna promenerade i sin "sista-försöket"-lila hatt, förföljer mig. Hon var dessutom med i kyrkokören och sjöng med kraftigt chevroterande stämma.
Nej, den färgen kan jag inte ha.

Kommentarer
Postat av: Ö-helena

Jag tror att det går att sälja den, men kanske snarare på Tradera än på Blocket. Jag har både köpt och sålt en hel del saker där, även kläder. Titta <a href="http://www.tradera.com/search/result.aspx?header=true&search=gudrun+sj%f6d*&catid=301741">här</a> så ser du att en del Gudrunklänningar ligger på ganska rejäla bud.

2010-04-12 @ 08:39:19
URL: http://oversattarbloggen.blogspot.com
Postat av: Ö-helena

Vad konstig länken blev, då!

2010-04-12 @ 08:40:40
URL: http://oversattarbloggen.blogspot.com
Postat av: Fru Decibel

Ah, just det. Jag har inte riktigt skiljt på Blocket och Tradera. Är det på Tradera det kan bli budgivning? Hur vet man vad frakten kostar? Står man och väger klänningen på hushållsvågen?

Måste väl köpa en kappsäck till alla guldpengar som ska ramla in....

2010-04-12 @ 09:48:33
Postat av: Ö-helena

Ja, det är budgivning på Tradera. Det kan bli riktigt spännande! Och ja, man väger klänningen på hushållsvågen.

2010-04-12 @ 14:15:19
URL: http://oversattarbloggen.blogspot.com
Postat av: cikorian

Jag har exakt samma klänning. Den köptes som körklänning. Den skulle vara lila. Använde den inte alls.

Men så skulle vi ha svart långklänning som körklädsel.

Då färgade jag den svart. Blev så fin.

Tips till eller någon annan med likadan gudrunklänning.

2010-04-15 @ 21:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0