YES!

För att ingen ska tro, att jag menar att jag är en samtalsekvilbrist bara jag får chansen att öppna munnen (se föregående blogg), ska jag genast be att få ta er ur den villfarelsen. Jag vet att jag inte är ensam om detta Vackert väder-syndrom, åtminstone visste Gustaf Fröding hur det var. Man vill för allt i världen komma på något intelligent att säga, men det blir bara "vackert väder idag", eller som i mitt fall, "yes".

En del har hört den här historien förut, men nu har jag lovat att berätta den igen.
Det hände sig vid den tiden, att jag stod i samma matkö som en viss Michael York, Liza Minellis motspelare i "Cabaret."


Matkön ringlade sig på Gerlesborgs konstskola i norra Bohuslän, fast just då var det bara vi två som ringlade. Mitt hjärta voltade ett par extra slag, för jag tyckte nämligen att han var väldigt söt, åtminstone då när Cabaret var på tapeten. Vad skulle jag hitta på att säga till honom, något roligt, som han kunde svara på och sedan minnas mig for ever??? Vi var ju ensamma i kön, ingen skulle falla mig  talet. Jag tänkte så det knakade. Då öppnade Michael munnen och tilltalade mig.

Jag har låtit folk gissa vad han sa, eftersom jag svarade "yes". Det har kommit många förslag, t.ex. "Will you marry me"? "Do you want to play in my next film"? Själv tycker jag väl så här i efterhand att han åtminstone kunde dragit till med något Shakespearecitat, eftersom han tydligen har spelat mycket sådant. Varför inte  "Love does not see with eyes but with soul"? Då kunde jag sagt mitt "yes" med eftertryck. Men nej då. Denne store skådespelare utstöter följande replik: 
-The salad is finished.
Det var tyvärr helt sant, och vad ska man svara annat än "YES!?"

Kommentarer
Postat av: Üllah

Karlstackarn var väl hungrig.

2009-05-21 @ 15:43:41
URL: http://guld.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0