Grattis på mig

Om någon tycker, att affischen i föregående blogg är lite nyandlig, så håller jag med. Jag tar inget ansvar för den. Om jag hade gjort den hade den sett helt annorlunda ut. Konserten går inte alls i den stilen. Nästa år kommer det förresten en skiva med detta material. Vi är inte en kör som tågar in med pärmen under höger arm och sjunger 25 bitar och tågar ut igen. Det är ju ganska trist. Vi har ganska ovanliga konserter, törs jag lova.
Till en annan konsert med stråkensembeln Cappella Cordialis, har jag efter lite debackel, gjort ett programblad. När jag kommer igång, kan det bli så här (utsidan):



och insidan så här:



Jag kan bli fullkomligt manisk när det gäller att fippla med bilder. Jag kan sitta hur länge som helst. Allt annat glömmer jag.  Och jag blir galen för att jag ingenting kan, utan får triala and errora hela tiden.
Grattis på mig förresten. Varför då? Jo idag för 24 år var det Mors dag och då föddes min son. Syster Åsna var mycket nöjd. Hon var bara angelägen om att det inte skulle bli en kanin, annars fick det bli vad det ville.
Jag kan ju säga att presenterna efter det har tett sig lite futtiga.

Apropå mor.....



Så var det.

Kommentarer
Postat av: cruella

En Äkta Mors Dag med andra ord.



Nyandlig vet jag inte, ful bara. Affischen alltså. I föregående inlägg. När gästar ni huvudstaden härnäst? Vill komma och se på spektaklet med egna öron.

2009-05-27 @ 10:12:51
Postat av: Fru Decibel

Det finns inget inplanerat vad jag vet. Programmet görs i Bohuslän och Norge i sommar. Stockholm är inte så intresserat av oss. Det finns ju liksom en del körer där. Fast ingen som denna förstås. Men många efterföljare.

2009-05-27 @ 10:43:01
URL: http://frudecibel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0