Rösta på mig

Ja, varför inte? Nu är det väl lite sent att försöka bli kandidat till EU, men hade jag varit lite mer på alerten, så kunde jag tänkt "kan han/hon, så kan väl jag". Så har jag nämligen tänkt hela livet. Jag trodde nämligen i min barn- och ungdom, att jag inte dög någoting till. Men när jag upptäckte att mina kamrater, som var ungefär som jag, skulle bli småskollärare, läsa musikvetenskap, söka in på musikhögskolan, så tänkte jag just så:
 "Va, behöver man inte vara geni för att försöka, jamen då försöker jag också".  Och jag kom ju in både här och där.

Till EU har jag varit skeptisk hela tiden. Jag har ansett och anser väl fortfarande att det är en ny frälsekonstruktion. Och den enda som jag vill ska ha 80 000 i lön, är jag. Därför borde ju jag ha försökt bli EU-kandidat. Jag har nämligen fått anledning igen att tänka "kan hon så kan väl jag". Hon, det är alltså Ella Bohlin (KD), och hon har sagt så här:

"jag tycker att man ska presentera båda förklaringarna [evolutionsteorin och skapelseberättelsen] utan att ta ställning för vilken av dessa läror som är korrekt". Hennes argument är att Darwin "själv aldrig [sa] att hans idéer var en lära, utan bara en teori."

Något lika korkat skulle jag säkert kunna hitta på, fast jag finge nog anstränga mig lite. Det värsta är, att jag tror att massor av folk kommer att lägga sin röst på henne. Pinsamt, tycker jag.

Jo, jag skulle med all säkerhet kunna hitta på något liknade gurkförordningen. Läs den, ni som tror att det bara är en myt. Tänk så bra, att vi avlönar folk för att sitta och formulera dylikt. Den sidan hittar man på EU-kritik.se, som är en mycket bra  och informativ sida, om man till äventyrs inte har riktigt allting klart för sig. Man får bl.a. en klar bild vad de olika kandidaterna i partierna tycker i ett antal viktiga frågor, om de har orkat tycka något.

Läs den här sidan och rösta sen på vad ni vill. Men nästa gång måste ni lova att rösta på mig. Kan Marit Paulsson, kan väl jag....



Kommentarer
Postat av: Åsna

Jag har ju redan lovat att rösta på dig.

2009-05-31 @ 12:51:28
URL: http://kattarsis.blogg.se/
Postat av: Fru Decibel,

Det är bra, men det räcker ju inte med en, förstår du. Jag måste föra en agressiv kampanj.

2009-05-31 @ 13:23:26
URL: http://frudecibel.blogg.se/
Postat av: Åsna

Jag förstår!

2009-05-31 @ 19:21:34
URL: http://kattarsis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0