Minnenas television

Idag kom jag plötsligt att tänka på ett TV-.program, Kvällsöppet, med Siewert Öholm, där folk aldrig hann öppna munnen förrän programledaren avbröt. Det är väl så man ska göra för att det inte ska bli tråkigt i TV. Men det var ganska trist.  En gång var det roligt och det var när en grupp tjejer, jag tror jag kände två av dem, sjöng allsång med S.Ö. Texten var så här på en mycket enahanda melodi:

Jag är så ful och dum och tjock
Jag är så ful och dum och tjock
Jag är så ful och dum och tjock- och tråkig.

Siewert sjöng med. Visst var det mobbning, men det var roligt. Senare har jag sett att han har kritiserat  Allsång på Skansen, vår heligaste ko.

Just idag passar den sången in på mig också, och så här ser jag ut när jag är ful och dum och tjock och tråkig:



Nej, vet ni vad! Där går gränsen.
Nu ska jag inte tråka ut er mer. Idag.

Kommentarer
Postat av: Åsna

Tur att du hann bli snygg och smal och rolig igen tills jag kom!

2009-05-28 @ 16:28:57
Postat av: M:s fd kollega

När blev du tjock?

2009-05-29 @ 19:20:28
Postat av: Fru Decibel,

M:s fd kollega: Allting är relativt och det som döljs i snökläder kommer fram i tökläder.

2009-05-30 @ 08:23:02
URL: http://frudecibel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0