Min egna burkini

Till alla som håller på att lära sig svenska, vill jag förydliga mig. Egentligen borde man säga "Min egen burkini", för om man säger min egna burkini, så betyder det att den är lite egen.  Nu är den nämligen lite egen, så därför blir det egna. Klart som korvspad, eller hur?
På Facebook står det idag "Anne har börjat sitt nya liv" (ja de fattar inte att man kan ha dubbelnamn).  Det nya livet består i att jag får åka gratis på spårvagnarna, att jag har köpt ett tremånaders träningskort på Fysiken och att jag inte har någon köksfläkt.
Köksfläktandet hoppar vi över, men vattengympa skulle bli roligt. Den försiggår i en liten varmvattensbassäng på Chalmersområdet. Jag hittade inte min vanliga baddräkt, men slängde ner en annan, som jag visserligen hade pensionerat, men vadå. Den kunde väl göra tjänst. Glad ihågen åkte jag gratis buss till pölen..I omklädningsrummet råkade det finnas en spegel  och då insåg jag plötsligt varför jag hade pensionerat baddräkten. Kameltå var bara förnamnet. Dessutom var den djupt urringad där nere. Heter det nerringad då? Jag mindes plötsligt den hjälpsamma flickan i en baddräktsaffär i Avesta som sa "den här modellen är klädsam för äldre" i somras. Då gick jag. Hur rätt hade hon inte, inser jag nu. Jag känner en viss förståelse för flickorna som vill bada i burkini. Kanske man skulle införskaffa en sådan?



Nåja, större delen av tiden får man ju vara under ytan med det nerringade.

Jag hoppas och flaxar och studsar efter bästa förmåga och trots att jag inte är direkt fet mer än på några ställen kanske, så känner jag hur det skvimpar både här och där. Jag kommer att tänka på Cecilia Bartoli, som sjöng i TV häromkvällen. Där skvimpade det riktigt ordentligt så att man nästan blev nervös. Kanske hon också skulle pröva burkini? Musiken kanske skulle komma mer till sin rätt...
På vägen hem kommer jag att tänka på att jag ju faktiskt har ett slags burkini, en miniburkini kanske. Denna kreation bar jag redan sommaren 1978 och den gjorde stor lycka då. Kanske är det dags att ta fram den igen.Frågan är om de andra tanterna i bassängen  kommer att reta mig och slå sina permanentade grå huvuden ihop och tissla och tassla?
Hm, jag vet inte. Några glada tillrop eller motsatsen kanske skulle göra det lättare att bestämma sig.

Tidig egen miniburkini

Kommentarer
Postat av: Åsna

Dra in magen lite bara. Annars ser det lite småpervo ut, hur långa benen än är.

2009-03-04 @ 17:56:48
URL: http://kattarsis.blogg.se/
Postat av: Åsna

Burkinins anständighet upphävs förresten lite av bakgrunden...

2009-03-04 @ 17:58:10
URL: http://kattarsis.blogg.se/
Postat av: Harald Blåtand

Den mycket vaker. Den varm också?

På vinter man ska ha baddräkt av ylle!

Men vad är korvspad och varfår det klart?



Hassan

2009-03-04 @ 19:18:01
Postat av: anna kerstin

de har ändrat så man kan ha dubbelnamn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-03-04 @ 19:44:03
Postat av: bäver

Jag får nog hålla med Åsnan om tvetydigheten i burkinins anständighet på den övre bilden. Det är alltså inte okej att visa lite bar hud, men man får obehindrat umgås med nakna män? Smart.



Nedre bilden är förresten väldigt vacker. Jag blev berörd av den. :)

2009-03-04 @ 20:43:39
Postat av: Fru Decibel

Den övre bilden är från Expressen och jag tror den behagar skämta lite med oss. Mannen i bakgrunden är egentligen en viss profet, som man inte får avbilda och som därför är utklädd till en svensk i mässingsdräkt.

2009-03-04 @ 22:00:57
URL: http://frudecibel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0