Absoluta nollpunkten

Det verkar som om det fina vädret lockar folk till andra aktiviteter än bloggning och kommentarning.  Inte ens det stundande EU-valet berör folk....vad konstigt. Ju varmare desto mindre aktivitet i blogghjärnan. Folk har tydligen andra saker för sig....Det är bara Åsnan och jag som bloggar och kommenterar varandra. Men eftersom vi just nu sitter 2,5 meter från varandra, så kan vi ju faktiskt kommentera irl.
Därför gör jag som Åsnan, jag publicerar en bild. Detta är Göteborgs  just nu mest fotograferade träd: näsduksträdet. Det, som inte behagade blomma, när jag förevisade Botaniska trädgården i maj för en blivande göteborgare. Varsågod, här är det.




Det står i Japandalen för den som vill rusa dit. Det finns ett till, men det är svårare att hitta. Så här ser det ut i närbild.



I kväll sjunger Göteborgs Kammarkör och folksångerskan Eva Rune i Härlanda kyrka kl 20. Affischen i en tidigare blogg bör inte avskräcka någon, tycker jag. Blunda och kom.

Äsch, jag vet att det aldrig kommer någon, vad jag än säger. Det gör ingenting. Man måste ju grilla och spela brännboll och minigolf och gå på elevavslutningar och sånt också vid den här tiden. Gör det.
Förresten är det ont om folk bland mina bekanta, som vill spela minigolf med mig. Säg till om ni vet någon!

Kommentarer
Postat av: cruella

Men för tusan! Även här i Stockholm blommar ett näsduksträd - helt nära mig, i en kolonilott som ägs av en lastgammal tant som planterade trädskrället för 35 år sedan. Nu blommar det tydligen för andra gången... Visst är det fint! Och det växer så vackert, som en skir parasoll...

2009-06-01 @ 11:55:31
URL: http://minkammare.blogspot.com/
Postat av: Fru Decibel,

Fantastiskt! Jag trodde inte det ville växa längre norrut!

2009-06-01 @ 12:30:37
URL: http://frudecibel.blogg.se/
Postat av: cruella

Nej, det vill det kanske inte heller - det här är Sveriges nordligaste vad jag vet. Står väl skyddat i en södersluttning och så lite slump och tur!

2009-06-01 @ 16:07:23
URL: http://minkammare.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0