Hipp hipp 500 igen

För ett tag sedan var jag i Lund och tittade på Hipp-hipp gänget, Johan Westers och Anders Janssons show, "500". (Johan Wester är han som tävlar i På Spåret nu, och tycks kunna det mesta, förutom att han är rolig.) Det kunde man förresten läsa om här 
Före showen fick man en liten penna, som man skulle skriva olika saker med. På pennan stod det ett nummer, ungefär 96-55-95. Det visade sig vara, förutom Marilyn Monroes mått också ett lösenord till en hemsida med en tävling i anslutning till showen.  Igår fick jag ett mejl:

Grattis...du gick vidare! Du och en vän är hjärtligt välkomna till Lunds stadsteater nu på söndag 18/1 då vi, som utlovat, har en Q&A - en fråga-oss-vad-du-vill-övning om 500, HippHipp! eller vad som helst. Vi tänkte oss lite Jeopardy-upplägg på det hela - ni ställer frågorna och vi ger svaren. Mycket avslappnat och anspråkslöst. Dessutom ska vi berätta lite mer om vårt Edinburgh Comedy Festival-äventyr och lotta ut två resor till detta evenemang till någon lycklig i publiken. Därefter blir det möjlighet till fotografering och autografskrivning om ni är sugna på det. Eller så kan ni fika lite, köpa nåt i vår "shop" eller rent av anmäla er till vårt statistregister och kanske får chans att komma med i någon av våra kommande produktioner. Dörrarna öppnas vid 13.30 och vid 16.00 är det slut. Själva frågestunden börjar vid 14-tiden. Har du några frågor så hör av dig till [email protected] Hjärtligt välkomna Anders & Johan

Klart jag åker! Visst vore det fint med ett foto av mig och herrarna Hipp här på bloggen? Jag har förstås inte samma mått som Marilyn Monroe.

Kommentarer
Postat av: Gugge

Så roligt!!!

Grattis

2009-01-12 @ 14:10:30
Postat av: den blyga

Kom hit från Lottens blogg med diskussion om tågresor. Vi verkar ha gemensamma erfarenheter, även om jag slår Dig med 10 år när det gäller ålder.

Detta:Utan tvivel är man inte

riktigt klok.

(Tage Danielsson) brukar vi i vår familj översätta till:

We are divinely mad, vilket ju gör livet lättare.

2009-01-13 @ 16:10:12
URL: http://vikeningarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0