Audition hos Lars Norén

-Jag vill ha äldre kvinnor, sa Lars Norén och tittade på mig. Jag kände att jag hade kommit rätt. Norén är för den som inte vet den nye chefen för Folkteatern här i Göteborg.
Egentligen vet jag inte hur mycket jag får avslöja. Det kanske är hemligt. Men jag vågar nog säga, att det är ett grekiskt drama och vi ska vara sjungande eller på annat sätt låtande hämndgudinnor i sista akten. Vi ska senare omvandlas till välvilliga gudinnor, hur är inte riktigt klart. Till detta behövs tio kvinnor, för säkerhets skulle från flera olika körer. Vi ska alternera och jobba ungefär en föreställning i veckan.
Jag tror jag kommer att passa mycket bra som hämndgudinna. Jag behöver bara spela naturlig. Hur jag ska klara omvandlingen, det överlämnar jag till fackfolket. Ingenting ska väl vara omöjligt i teaterns värld.



Kommentarer
Postat av: cruella

Lovely news!

2009-12-20 @ 10:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0