Naturens blunder eller vad månde bliva


Nej, naturen gör väl inga blundrar. Men jag kan säkert åstadkomma en.
Mitt infall att ta en promenad i Botaniska trädgården här i Göteborg resulterade i en st. infångad frögrunka, vad det nu kan heta.
Egentligen är det konstigt att Botaniska kan fortleva, för jag är övertygad om att alla kärringar i Göteborg går där och norpar frön på hösten.
Hur som helst, jag tycker att det skulle vara spännande att se om det kan komma upp något näsduksträd av min grunka.
Jag är dock inte helt säker på hur jag ska göra. Ska den torka? Ska jag stoppa den i frysen? Ska jag vänta till november med att putta ner den i jorden?
Jag är inte ens säker på att det är en näsduksträdsgrunka jag hittade. Visserligen låg den under näsduksträdet, men man vet ju aldrig. Kanske blir det ett näsflöjtsträd...

På tal om näsflöjt: Den 7 september kl. 15, när Hesa Fredrik ljuder, blir det spontankonsert i Brunnsparken i Göteborg. Alla som har något instrument, kan låtsas just ha vägarna förbi kl 15. Först "stämmer" vi efter Hesa Fredrik, sedan spelas tre låtar. Sedan går vi och låtsas som ingenting. Det är inte osannolikt att samma sak sker i andra städer också.

Här är mitt näsduksträdsflöjtsfrö. Vad tror läsekretsen?

.





Kommentarer
Postat av: bäver

Jag önskar att jag hade vägarna förbi den 7e, men det är knappast troligt. Synd.



Vet ingenting om näsduksträd, men kollade i forumet på Odla.se och hittade detta: http://odla.nu/forums/lofiversion/index.php/t81385.html

2009-08-21 @ 20:43:15
Postat av: Anonym

Ojojoj, ska det ta två år innan det händer något! Ja, då har jag alla chanser att misslyckas! Men man kanske kan hänga upp näsdukar i Smättebärsbuskarna...

2009-08-21 @ 21:29:11
URL: http://frudecibel.blogg.se/
Postat av: Ullah

Åh! Då jobbar jag. Kanske lika bra.

2009-08-22 @ 15:38:58
URL: http://guld.blogsome.com
Postat av: Gugge

Jag har planterat ett näsduksträd trots att jag tidigare bara sett ett på bild! Det ska visst ta 10 till 15 år innan det blommar!

2009-08-22 @ 23:21:43
Postat av: Översättarhelena

Jaså, du är också med i flashmobgruppen! Jag ska försöka ta mig dit. Fast det kan vara lite svårt att hålla tenorsax gömd under tröjan fram till start ...

2009-08-24 @ 08:17:42
URL: http://oversattarbloggen.blogspot.com
Postat av: Fru Decibel

Ö-Helena: Den kan du väl ha i en IKEA-kasse? Värre med cellon; därför tar jag nog näsflöjten i stället och kanske någon blockflöjt för säkerhets skull. Näsflöjtens omfång är inte så stort.

2009-08-24 @ 10:12:13
URL: http://frudecibel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0