När man är en dum pensionär

Jag är inte riktigt säker på vem jag menar, men just idag är det nog inte jag. Men det verkar som om att när man blir gammal, så får man bära sig åt hur som helst. Jag menar, vem har inte blivit omsprungen av gamla damer och herrar i kön på Hemköp? Det bryr jag mig inte så mycket om, för jag har sällan bråttom nu.
Men ikväll har jag varit på årsmöte i den stråkensemble som jag är med i. Vi ska ha jubileumskonsert (30 år) den 7 juni och eftersom vi hade ett riktigt amatörmässigt programblad förra gången vi hade konsert, så ville jag undvika det nästa gång, så jag erbjöd mig att göra det. Jag har gjort hemsidan också, visserligen med benäget bistånd av en datagubbe, men ändå. Rätt mycket jobb var det.

Då, när jag har erbjudit mig att göra ett programblad, upphäver orkesterns äldsta medlem, som nästan är döv, sin röst och säger : "Men vi har ju ett proffs på sånt, XXXXX " (som inte var där).
Ja, hon är arkitekt och väldigt duktig. Det kan jag inte påstå att jag är, men jag skulle vilja att någon annan sa att jag var det, för jag har faktiskt gjort en del layoutande. Men det händer inte. Då insåg jag att han säger detta varje gång det är tal om något i den vägen som jag ska göra. När jag hade gjort loggan till hemsidan, så sa han att XXXX kanske kunde göra en logga.
Jag blir bara lite trött. Visst är han gammal och döv, men måste man inte försöka vara trevlig ändå? Hur länge ska jag behöva vara med för att jag ska bli betrodd? 30 år till? Hahaha. Nåja, cellister i Göteborg blir lätt 100 år, det är allom bekant.
Jag sätter inte mitt ljus under ena skäppo. Men det är ändå ingen som ser det eventuella ljus jag sätter på skäppon.
Det är inte helt okänt att jag skriver mycket och gärna. Jag har under årens lopp många gånger fått uppdraget att skriva Kammarkörens årskrönikor eftersom ordföranden och sekreteraren inte haft så nära till pennan. Det har varit jätteroligt men otacksamt, så det har jag slutat med nu.
Faktum är jag aldrig någonsin blivit tillfrågad om att vara sekreterare i någon förening överhuvudtaget under hela mitt liv. Inte för att jag har åstundat detta uppdrag, men det måste ju betyda något. Det kanske är jag som är dum ändå.









www.cappellacordialis.se

Kommentarer
Postat av: Åsna

Lite dum är du kanske, men du gör snygga loggor. ;)

2009-04-27 @ 00:19:36
URL: http://kattarsis.blogg.se/
Postat av: Fru Decibel

Önskar jag kunde säga detsamma.

2009-04-27 @ 00:20:43
URL: http://frudecibel.blogg.se/
Postat av: Inger

Hahahahaha du vet väl att jag är i valberedningen. Gissa vem som kommer att anmäla någon till sekreteraruppdraget när Lars-Erik avgår.

2009-04-28 @ 21:45:47
Postat av: Fru Decibel

Ojsan, det var ju inte riktigt avsikten. Just i den här föreningen är det viktigt att nuvarande sekreteraren får fortsätta att vara det, också om han säger att han vill avgå, av sociala skäl, av sociala skäl (citat Birger Sjöberg). Men Svenska Akademien skulle vara ok.

2009-04-28 @ 21:52:41
URL: http://frudecibel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0