Omringad

Hjälp, en karl utanför mitt fönster! Med tanke på att vi bor på andra våning, är det inte helt naturligt. Även om huset genomgår en grundlig renovering just nu från hussvamp till takdropp, så blir man ändå lätt överraskad när det står ett par kortbyxor utanför ens fönster. Som den 40-talist jag är, brukar jag inte vara så noga med vad jag har på mig eller inte när jag springer omkring här inne, till avkommans stora förskräckelse. I huset mittemot tycks de flesta vara döda eller ha blyinfattade fönster med dålig utsikt, så jag har inte varit så noga. Men nu får man plötsligt börja tänka sig för. Gubbar dyker upp som gubben i lådan på båda sidor om huset. Jag måste nog klättra upp och hämta ner rullgardinen som har åkt upp tre meter. Det har sina sidor att ha 3, 65 i takhöjd.
 Det hackas i trappor och fönstren i trappen är igenpluggade och jättehinkar flyger omkring i luften och det borras och det dammar och man vet aldrig i vilken trappuppgång det är minst olämpligt att försöka ta sig ut.
Jag kanske måste bädda?



Kusligt, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Åsna

Tihi! När de byggde på en våning på min f.d. bostad satt jag en gång vid datorn när jag plötsligt kom på att jag hade glömt att dricka upp kaffet jag hade gjort tidigare. Då flög jag upp och skuttade ett par graciösa balettskutt ut i köket, och utanför köksfönstret stod en gubbe. Han såg förvånad ut.

2008-09-10 @ 23:09:43
Postat av: bäver

Har också varit med om att se folk promenera förbi fönstren ovan markplan, och visst är det lite kusligt. Speciellt när man inte har en aning om att de tänkt tvätta väggarna/måla fönsterkarmar/vad de nu gjorde. Jag hade som tur var på mig kläder i alla fall.

2008-09-11 @ 13:32:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0