Alla dessa stollar

hette inte utställningen på Göteborgs Stadsmuseum, utan "Alla dessa stolar". Någon hade läst fel, men när man såg de inbjudna, kan man ju undra. Jag var själv med bland de inbjudna stollarna till förhandsvisningen. Vernissagen är idag. Ståendes fick vi åhöra diverse människor, som tackade varandra och gav varandra presenter. Lite lustigt att vi fick stå med tanke på att utställningen handlar om stolar. Rosévin och snittar, man tackar. Sedan talade också Peter Plunkty om vikten av att skriva ner proveniensen på sina saker, alltså sakens historia, inköpt när och var och varför och av vem etc. Jag ska genast börja, så blir det lättare för avkomman att göra sig av med allt så småningom.
Utställningen rekommenderas till göteborgare som någon gång använt en stol.

Alla dessa stollar möter jag dagligen på min lilla stavpromenad i Slottsskogen. Det är de som ska springa Göteborgsvarvet på lördag. Några dödsfall brukar det bli och ganska många knäskador och svimningar. Vi måste planera den dagen, för vi är instängda av avspärrningarna. Själv ska jag då vara långt härifrån, på Öland. Där ska det regna.
Jag kan meddela att jag fått en liten smart sak att ha pengarna i som man hänger på bältet och kan stoppa in i trosorna. Så alla uppläxare kan ta det lugnt, denna gången ska det gå bra.
Jag såg att man kan beräkna värdet på sin blogg. Min är värd 6000 kr ungefär. Carl Bildts är värd 2 5000 000. Den heter "Alla dessa........" Gissa själva vad den borde heta.

Kommentarer
Postat av: Åsna

Jag vill också ha en trosplånbok. Var finns?

2008-05-14 @ 22:30:12
Postat av: Åsnemamman

I väskaffärer på stället där de har väsktillbehör, som adresslappar etc finns det olika modeller. Min var en Samsonite och den kostar ungefär 99 kr. Fast jag fick Lennarts. Han behöver den inte längre....

2008-05-15 @ 07:34:09
URL: http://www.frudecibel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0