4 ben

Jag har slagit på stort och köpt mig ett knippe tulpaner. Kan man säga knippe om tulpaner förresten? I går slog jag på ännu större och köpte mig 4 nya ben. Jag skulle inte ha något emot att också ha smala smäckra spiror, men det var alltså vårt gamla furuköksbord, som ska få nya ben. För tillfället har bordet bastanta gavel-grejer med en tjock planka emellan. Efter 28 år med de gavlarna har slutligen mina knän tröttnat på att dundra in i dem och få skålarna knäckta. Nu blir det 4 ben, som normala bord har. Skivan ska slipas medan vi inte har något i det tomma rummet, där bara enstaka artefakter fortfarande vittnar om att där har bott en son. Sedan ska jag....nej det säger jag inte. Det blir ett kort så småningom.
Jag städar och fejar och det är lite av "Nu är glada julen slut slut slut, julegranen kastas ut ut ut " över tillvaron, fast det är en son som är inte direkt utkastad, men känslan är likartad. Nu är det ingen som barrar längre och snart hoppas jag att jag har koll på världen.
När julgranen var ute brukade jag köpa mig tulpaner. Det kan man inte göra så ofta när man är arbetslös, så därför tog jag kort på dem, så kan jag titta på det fram till midsommar. Jag delar med mig av bilden och ni behöver som sagt inte gissa vad det är för sort.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0