Stephan estas hippolog

Jag utlovade en fortsättning på julvisorna på transpiranto, om någon tyckte de var roliga. Det var någon som tyckte det, så varsågod.  Lucia står ju för dörren nu, ofta med en eller annan motvillig Staffan i hasorna, och då kan det väl passa med denna.
Transpiranto talas alltså möjligen  i Grönköping. För den som är obekant med staden och dess veckoblad rekommenderas denna länk. Veckobladet finns också delvis på nätet.

Stephan estas hippolog
Hej dankom generosan!
Il duschas hippans mini-tjog,
par blondan nebulosan.
Nock ist' næggum ajourné.
Starlets in celestan koketteras!

Nunc ist "flams à la kamin".
Hej dankom generosan!
Yul-puré et d:o swin
par blondan nebulosan.
Nock ist' næggum ajourné.
Starlets in celestan koketteras!

Nunc ist humor in tambur.
Hej dankom generosan!
Yul-buskage et -armatur,
par blondan nebulosan.
Nock ist' næggum ajourné.
Starlets in celestan koketteras!

Avslutar med denna stämningsfulla bild på Lucia, som den välkända konstnären Åsna har tillverkat.




Kommentarer
Postat av: cruella

Jag älskar Weckobladet men när Olle, chefredaktören och kollega till mig, dog blev det så sorgligt på nåt vis. Men givetvis borde jag minnas honom genom att fortsätta läsa...



Hagwaldos tolkningar till transpiranto är jätteroliga!

2008-12-10 @ 10:24:41
URL: http://minkammare.blogspot.com/
Postat av: Långa Skuggan

Gärna fler om du har!

2008-12-13 @ 17:36:16
URL: http://langaskuggan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0