Intresseklubben antecknar

Världen vimlar av listor. Det är en del i vårt identitetsskapande. Denna är snodd från Åsnan, som i sin tur har snott den från någon annan etc. Och det är hon som har lärt mig säga "intresseklubben antecknar".

1.Hur länge har du bloggat?
Sen 2001.Fast det kallades dagbok då. Och det var/är på Lunarstorm.

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv börja blogga?
Jag visste att det fanns förrän Åsnan upplyste mig om att det fanns något som hette Lunarstorm.

3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Jag förälskar mig inte i bloggar.

4. Hur känner du dig inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Läser dem inte. Skulle antagligen skämmas.

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Sju-åtta kanske.

6. Av de bloggare du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar/t.ex. teknikbloggar, modebloggar, politikbloggar?
Dagboksbloggar är det mest. En yrkesblogg ibland,ett yrke, som jag är så glad att jag inte behöver ha. Modebloggar är fåniga.

7. Nämn en bloggare (obs länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om?
Tänk om du var en barbapappa http://onkeltuca.blogspot.com

8. Nämn en bloggare (obs länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om?
www.kattarsis.blogg.se Tihi, ja väldigt lik mig är hon.

9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Åsnan är flitig läsare, Händige Herrn är inte det minsta intresserad av mina förehavanden tyvärr, sonen vill inte ens vara vän med sin mor på Facebook.

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Det vet jag inte.., vem är jag själv förresten?

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vare i din blogg, eller tänjs den gränser hela tiden?
Vad är det för svenska? Usch.

12. Nämn några saker som du aldrig skulle blogga om och varför?
Jag försöker att inte berätta personliga, tråkiga saker. Om jag har gråtit i en vecka, så skriver jag inte det.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse tror du?
100%. Och så 100 % för att det är så roligt att skriva.

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
 Njaä. Men man märker väl hur den personen vill att man ska uppfatta den.

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Ja.

 16. Tror du det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Om bloggandet får ersätta hela det andra livet kanske.

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar. Och isåfall: Hur har du hanterat detta?
Ja. Låtsas som om det regnar.

18. Har du skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nej, det hoppas jag verkligen att jag inte har gjort.

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig? Jag får ont i ryggen ibland av för mycket framför datornsittande.

20. Tror du att du fortfarande efter två år bloggar? I såfall: Tror du att ditt bloggande förändrats då?
Ja, om jag lever och inte har fått stroke, hjärnblödning, Altzheimer, afasi eller frontallobsdemens, så bloggar jag nog om det som faller mig in just då.

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
De kommer att påverka vår kultur.

22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Det är ett sätt att få syn på sig själv. Ibland känner jag mig som jag inte finns nämligen. Då bloggar jag lite grand och då ser jag ju att jag finns.

23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Jag får ta del i andras liv,  om än på respektfullt avstånd. Jag fattar hur folk har det.

24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Nej, det går inte. Så många som 5 kommer inte att läsa min blogg.

Kommentarer
Postat av: bäver

Jag är lite schitzo så jag kanske kan räknas som mer än en läsare? Vad heter "jag bloggar alltså finns jag" på latin?

2008-04-21 @ 12:09:51
Postat av: Åsna

Och jag läser oftare än du skriver! "Blågo, ergo sum"?

2008-04-21 @ 14:39:19
URL: http://kattarsis.blogg.se/
Postat av: Ullah

Jag tycker det heter "Intresseklubben noterar".

2008-04-21 @ 22:12:49
URL: http://guld.blogsome.com
Postat av: Iza

Haha ;D

2008-05-06 @ 19:55:06
URL: http://izann.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0