Gladblogg eller höjden av lycka

Höjden av lycka är det för mig när jag får vara ensam i sopranstämman och sjunga gammal musik eller Stenhammar (I Seraillets have) eller Alfvén (Stämning) eller vad som helst. En förstasopran och en andra - perfekt. Vi matchade resten av kören lätt som en plätt.
Det är faktiskt inte klokt  vilka decibelltal två sopraner i högt läge kan åstadkomma. Ja, gissa varför jag heter som jag gör.
Antagligen tillfrisknar sopranstämman snart och så var det slut på det roliga. Och säkert blir jag sjuk som straff, bara för jag gladdes åt att alla var sjuka idag.
Den 1 december kommer Eric Ericsson till körerna i Göteborg. Det blir julafton kan jag tala om för den, som inte känner till världsnamnen i körvärlden. Och det är då vi ska sjunga den gammla klassiska körmusiken, som vi faktiskt inte sjunger så ofta.
Det sägs att vi ska ha en julkonsert tillsammans med Soundtrack of our lives. Det låter konstigt. Jag hoppas det är fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0