Nu är glada sommarn slut slut slut

och som bevis på det publicerar jag en bild, som sammanfattar ovanstående påstående.



Finns det något mera ödsligt än ett Badenbadenstol/stålskelett på en gräsmatta med lite halvvissna blommor i bakgrunden? Ja, det är klart att det finns. Men jag kom inte på något bättre just nu. Och jag tänkte bara tala om för mina bloggläsare dels att jag lever, dels att inte bara sommaren utan även bloggämnena är slut.
Det är mer som är slut. Målandet (tack Åsnan), tapetserandet (tack H.H.) den roliga stockholmsresan (tack Marianne och Helena) och pengarna (tacka fan för det.)
(Hm. Kanske en idé att ha i förordet till någon ev. uppsats....)
Nu återstår en snabbvisit i Göteborg för repetition av Poulencs orgelkonsert för orgel (vad annars?) och stråkar. Jag är då stråke. Det är en chansning, för jag vet inte om min dumma axel tänker spela med. Men man måste ju pröva. GKK har repetition och frissan ska få sätta saxen i mitt pöntinenhår och en rolig kurs startar. (Obs att jag har bytt benämning på mitt hår nu.)
Sedan upp igen och förbereda sommarstängningen.
Det är fortfarande 18 grader i vattnet. Kanske, vi får se.

Veden är förresten inte slut. Tack Banverket, som inte röjde upp efter sig.



Här ska ni också till sist få en riktigt bra bild på mig! Den är tagen i Ulriksdals slottsträdgård.

Jaja, det kanske blir något mer inlägg med tiden. Vi får se.


Kommentarer
Postat av: Ö-helena

Är det pianisten Pöntinen din frisyr är uppkallad efter? I så fall tycker jag du har lite för tjockt hår i mitten framtill för att det ska vara riktigt träffande.

2010-09-06 @ 08:06:17
URL: http://oversattarbloggen.blogspot.com
Postat av: Fru Decibel

Det ligger någonting i det. Men jag tänkte närmast på kvalitén, eller hårstråtjockleken eller vad det nu är. Påvens skägg, kanske.

2010-09-06 @ 08:23:22
URL: http://frudecibel.blogg.se/
Postat av: Långa Skuggan

Och sen när du är hemma på riktigt så är det väl dags för oss att träffas och repa lite granna....

Då kan vi pröva min alldeles egen(egna?) rökmaskin!

2010-09-06 @ 11:30:45
URL: http://langaskuggan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0