En svår dag för måsen

Två elektriska gräsklippare, grannens åkgräsklippare + fyrhjuling, mitt grävande och körande med skottkärra och krattor och smäll i bagageluckan. Det har inte varit lätt att vara måshavande idag. Vi har fått lite skäll också, men inga utfall.

Dagen började bra. Tack vare alla goda råd igår, kunde jag berätta för Händige Herrn, att "mina bloggvänner säger att man ska gräva upp runt syrenen och hälla på ny jord, koskit och täckbark." Och tänk, då är det som om det blir mera värt än om jag föreslår det själv.  Tack alla för hjälpen! Sonen och jag körde alltså till Bergslagsodlingar och inhandlade vad som behövdes. H.H. silade kompostjord och grävde. På vägen dit satte vi på "Vågor" i  P2 och jag sa plötsligt "det där lät ju som jag". Det visade sig att det var jag också. Inte ensam, utan det var förstås GKK, men jag känner igen klangen i 1:a-sopranstämman när jag är med. I det läget (tvåstrukna oktaven) hörs jag, så det är ju synd att man inte kan få konversera med recitativ  stället för med talrösten.
En annan gång hände samma sak när jag kom från Plantagen i Göteborg. Då spelades Havet av Gösta Nystroem ( varför stavar han inte Goesta förresten?) Då blev jag så till mig så jag körde fel och kom i någon konstig tunnel.
Nu är syrenen grävduppad och luckupprad och kogödslad och täckbarkad. Och när vi ändå höll på tyckte jag att det var lika bra att göra samma sak med gullregnet (en alpin sort). Det gick inte så lätt, men det ordnade sig till slut.
Sen skulle jag rensa ogräs. Efter 4 timmars rivande tyckte jag att det började göra lite väl ont i en fingerled. Jag tog av mig mina blommiga trädgårdsvantar och hittade detta.


Inte så att det låg löst och skramlade. Men rött och rejält svullet och stelt. Det ser värre ut i verkligheten kan jag upplysa om. En rejäl ledinflammation tycker jag det ser ut som. Jag befarar att det inte döljer sig så många läkare bland läsarna, så jag får antagligen bota mig själv. Det värsta är, att det är ett av de viktigaste fingrarna när man spelar cello. Det som är allra bäst på vibrato....Jag vill alltså att det ska gå över fort som attan, för vi har konsert den 7: juni. Säg, att det brukar gå över snabbt, bara man inte rensar mer ogräs. Väl? Snälla, snälla...


Kommentarer
Postat av: bäver

Hoppas den tar lite fart nu då, så mina tips inte tar ihjäl den..



Urin är gammal hederlig gödsling, som liksom många andra gamla hederliga saker blivit trendigt igen. Här är en smart produkt för de som är lockade att ha guldregn i trädgården http://www.design-agent.se/guldkannan.htm När jag visade maken kanna fick jag en stor rynkad näsa och ett "usch" till svar, så pissa i rabatterna här kommer alltså inte på fråga.



Angående fingern tänkte jag direkt att du kanske fått en tagg eller ett bett. Tror inte gullregn har taggar, men du kanske retat upp någon tusenfoting eller annat otyg i ogräset?

2009-05-24 @ 11:11:45
Postat av: Åsna

Mycket besviken över att de inte visade hur man använder kannan under "bilder".

2009-05-24 @ 16:51:50
URL: http://kattarsis.blogg.se/
Postat av: Långa Skuggan

Förstår att jag skulle läst bloggen före facebook. Nu vet jag var du finns!

Bra råd med syrenen. Våra är så gamla och orkeslösa och spretiga. Det får bli nästa år.

2009-05-24 @ 19:30:16
URL: http://langaskuggan.blogspot.com
Postat av: cruella

Sätt dig själv på en kur Ipren - maxdosen i dagarna fem! Inflammationen flyger sin kos som en uppretad mås.

2009-05-26 @ 17:49:45
URL: http://minkammare.blogspot.com/
Postat av: Fru Decibel

Tack, Dr. Cruel. Precis vad jag gjorde, fast jag tog Relifex, som jag har gott om. Jag tror jag kan spela igen. Det var nog inte kroniskt.

2009-05-27 @ 00:50:46
URL: http://frudecibel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0