Timing

Daegen innan jag ska träffa en medicinman och diskutera min ev. ohälsa, får jag en inbjudan till ett "Seminarium om döden"! Jag känner mig verkligen uppmärksammad. Kan det vara ett tecken?
Det kommer från Kulturvetenskapliga institutionen och eftersom de har flyttat ihop med musikvetenskapen, så får sådana som jag också en inbjudan.
Ibland blir det lite krystat, tycker jag. Själv tänker jag inte gå eftersom jag tycker det är alldeles nog av dödslar i verkligheten. I varje fall runt om mig. Men om det är någon som känner ett ohemult behov av denna sorts bildning så publicerar jag inbjudan. Varsågod. Alla är välkomna.



Dödslotteri? Undrar vad man vinner? Avrättning med valfri metod? Vinnaren måste själv skatta ....
åt förgängelsen?

Kommentarer
Postat av: Långa Skuggan

Jag tycker att alltihop låter rätt makabert!

2009-11-28 @ 16:57:49
URL: http://langaskuggan.blogspot.com
Postat av: Åsna

Jag skulle gärna gå. Avdramatisering av döden ser jag som något positivt. Att skoja vilt om den också. Folk har alldeles för mycket ångest.

2009-11-28 @ 18:33:48
Postat av: Ullah

Jag undrar vad den vita döden är för något. Kokain?

2009-11-28 @ 19:16:08
Postat av: Åsna

Jag trodde att det var nåt snuskigt.

2009-11-28 @ 20:06:48
Postat av: bäver

Jag är mer intresserad av vad som händer efter döden. Varför är det ingen föreläsning om det?

2009-11-28 @ 20:33:17
Postat av: Fru Decibel

Men Bäver, det vet vi ju! Då får man hallon och mjölk och får sjunga solo och änglakör och ha fina sidenklänningar och flyga hela tiden.

2009-11-28 @ 20:43:15
Postat av: bäver

Ja men attans att jag missat detta. Men nu vet jag, och slipper fundera mer. :)

2009-11-29 @ 20:57:39
Postat av: cruella

Fränt, men det hade ju varit mer i tiden att ha det i hop med De dödas dag, alltså vår rätt mesiga Allhelgonahelg.

2009-11-30 @ 10:20:11
URL: http://minkammare.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0