En gammal, ful och elak tant det var en gång

Livet gränsar i söder till en översvämmad sjö, i norr till en åker, i väster till grannen, som har fått ont i knäna och i öster till ett skogsparti, som innehåller fästingar och uppifrån begränsas det av regn och runtersikring av blåst.

 Äsch, det var bara ett sätt att tala om, att jag är en immobil. La donna immobile.

När jag har tröttnat på korsord, sudoku och Lexulous, börjar jag sakta närma mig mina kursböcker. Jag har tagit mig igenom en utan att begripa särskilt mycket. Eller jo, jag fattade, men jag hade väntat mig att författaren skulle ta ära och redlighet av de bildade männen och deras Beethoven, för det hade en herr professor utlovat. Men det var bara en massa upprapade fakta. Nåja, vi får se hur det går ihop med de andra böckerna. Detta är en kurs, som jag måste göra för att få skriva min magisteruppsats.
Nu har jag emellertid börjat tvivla på att det ska bli någon. Någon kanske minns, att det var ett himla rabalder om min förra uppsats. Eftersom examinatorn aldrig orkade läsa igenom den såpass att han kunde svara på mina frågor (nä, såååå bra kan jag den inte) om vad han menade, (jag fick vänta 1½ år på svaret, och när det kom lyckades han återigen undvika att ge mig svar på det jag frågade om) så har jag sedan dess försökt att undvika honom. Det har gått ganska bra. Det finns andra som är trevliga på institutionen.
Eftersom min uppsats kommer att handla om absolut gehör igen, så ville jag denna gången ha den handledare, som själv har absolut gehör. Det finns bara en på institutionen. Jag har en poäng med det, som ni kanske kan ana. Då går det till så här, att man får framställa önskemål om handledare till studierektorn, som har det övergripande ansvaret. Studierektorn är lika med min f.d. examinator. Jag fick besked av magisterkursprofessorn, att jag skulle få besked av studierektorn inom en vecka. Detta är nu över en månad sedan, och jag har alltså ännu en gång blivit ignorerad av den här personen. Jag tror inte att det är en tillfällighet.  Jag vet att det är överlagt. Jag är gammal och jag är kvinna, och en sådan behöver man inte bry sig så mycket om. En sådan kan gott vänta 1½ år.

Jag har alltså inte fått besked om ifall handledaren vill ha mig eller inte.

 Frågan är nu: hur mycket skall jag låta mig hunsas? Ska jag köra mitt race för att jag vill eller ska jag vända på klacken, snörpa på munnen och tåga ut ur akademikernas värld?

Jag vet faktiskt inte. Risken är väl att jag blir immobile i hjärnan också i så fall. Fast det kanske inte blir så stor skillnad.
Lite sur kan man väl få vara i alla fall.


Kommentarer
Postat av: bäver

Mycket sur kan man få vara när folk beter sig sådär. Jag hade förmodligen bett dem dra (fast tyst i mitt huvudet). gett dem fulfingret (i smyg) och vägrat studera igen i resten av mitt liv. Men jag hoppas du är mer mogen än så.

Finns det inga möjligheter att ta kontakt med din önskade handledare själv, och på något sätt få kontakt från bägge håll, så att säga? Eller vad det det du hade gjort redan? Jag är lite trög. Förlåt.

2009-07-22 @ 12:25:34
Postat av: Fru Decibel,

Jo,Bäver, det skulle jag kunna göra, och gör det kanske också. Men allting ska gå samma väg för alla, sägs det, och eftersom jag dessutom känner den här handledaren lite privat, så vill jag inte riskera att han säger ja bara för den sakens skull. Om han inte har lust, så får han tid att hitta på någon giltig orsak. Dessutom vill jag inte missa chansen att påpeka för dem, att studierektorn har dabbat sig igen, moahahaha, vad elak jag är!

2009-07-22 @ 12:52:49
URL: http://frudecibel.blogg.se/
Postat av: Inger

Jag tycker du är alldeles för snäll. Säg ifrån på skarpen, att du vill ha besked. Och därmed BASTA!

2009-07-22 @ 15:10:52
Postat av: Üllah

Du skall inte bli sur och dra dig tillbaka. Bli sur och tjata på dem i stället! Gå till prefekten om inget händer. Eller till dekanen.

2009-07-22 @ 15:11:00
URL: http://guld.blogsome.com
Postat av: Fru Decibel,

Ja, det är jag nog...eller, inte snäll men mesig. Men jag vet ju också att det inte är så stor idé att säga ifrån just nu, eftersom alla har semester. Men jag ska börja fila på en syrligt mejl i alla fall, moahahahahaha igen.

2009-07-22 @ 17:02:06
URL: http://frudecibel.blogg.se/
Postat av: Inger

Öga mot öga är bäst. Spänn ögonen i gubbarna bara, och säg ifrån! Vad kan egentlien hända, mer än att du kommer att må bättre:)

2009-07-22 @ 18:27:12
Postat av: Lena

Börja du med ditt syrliga (jättesyrliga) mejl, för att sen gå över till öga mot öga. för det är klart att du ska genomföra det här. Det är ju det du vill eller......

2009-07-22 @ 23:34:57
Postat av: Anonym

Börja du med ditt syrliga (jättesyrliga) mejl, för att sen gå över till öga mot öga. för det är klart att du ska genomföra det här. Det är ju det du vill eller......

2009-07-22 @ 23:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0