DC

I Brunnsparken i Göteborg satt idag mitt på dagen en gammal, utländsk kvinna på marken, invirad i filtar och sjalar och blåste på en vanlig blockflöjt. Två toner blåste hon, D, C, D, C om och om igen. Att hon aldrig hållit i en blockflöjt var lätt att se. Jag tänkte nästan sätta mig ner bredvid henne och lära henne "Köp varm korv".
 Men nej, det är klart att jag inte tänkte. Istället tänkte jag: Ingen kvinna sätter sig frivilligt i Brunnsparken och tutar i en flöjt när det är kallt och ruskigt väder.
 Jag tittade efter de tiggarhallickar, som antagligen placerat henne där.  Förmodligen är det en äkta man eller en son eller båda, som har satt ut frugan eller mamman för att tjäna pengar medan de själva sitter på cafe och dricker kaffe.
Jag blomkvistade lite diskret och efter en stund dök det upp två manspersoner, som såg ut att vilja titta bort mig. De lyckades. Jag hoppade på vagnen. Jag skulle vilja blomkvista mer. Och ta hand om männen och hänga upp dem i deras...slipsar.

Kommentarer
Postat av: Åsna

Du kan väl slå dig ner bredvid henne och hjälpa till? "Hello, I thought I might join you and dryga ut the a-kassa." Sen spelar du två egna toner. Det blir svängigt. Och när du har hängt upp männen i "slipsarna" blir de säkert utmärkta kastratsångare.

2008-10-14 @ 01:14:19
URL: http://kattarsis.blogg.se/
Postat av: Fru Decibel

Åsna: Du skämta med mig aprilo!

Förresten har jag just fått engagemang på lördagen före Domsöndagen att spela blockflöjt! I stället för domedagsbasun, antar jag.

2008-10-14 @ 08:04:01
URL: http://frudecibel.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fast egentligen - om vi hade varit båda - så skulle man ju satt sig där. Och hjälpt till. Och hängt gubbarna i slipsen. Klart man skulle. Om om om...

2008-10-14 @ 13:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0