Terrorattack på Fysiken

Under fredagsförmiddagen störtade ett antal beväpnade terrorister in i Fysikens entré på Ekelundsgatan i Göteborg. De kunde utan svårighet sprida sig upp på alla våningar, där de tog gisslan. Barmorskor, patienter, motionärer och cafépersonal, alla blev de terroristernas offer. Endast receptionisten  i entrén märkte ingenting och kunde därför helt lugnt  dricka sitt kaffe med muffin, som hon brukar.

Detta är ett fullt möjligt scenario, men det har dessbättre inte hänt. Jag ville bara tala om, att den där kvinnan i receptionen under 4 månader inte har tittat upp en enda gång, när jag passerar och ska gå upp till Fysiken. Inte för att jag skulle vara så mycket att titta efter, men jag skulle ju kunna vara terrorist.
Henne skulle man ju kunna säga upp med orden "vi har inget behov av dig," som en korkad personalsekreterare sa till mig.
Jag har gjort det lite till en sport att leta efter jobb som ser helt hopplöst tråkiga ut, för att det ska kännas lite bättre att inte ha något alls. Undrar hur kul det är att gå i Sixtinska kapellet och säga Schhhhhh åt turisterna och klappa i händerna när amerianerna bräker på för högt? Men där är det i alla fall vackert.

Och hur jag skulle behöva bete mig för att väcka uppmärksamhet i Fysikens entré, om jag nu skulle vilja det? Räcker det att se ut så här?



Och så dansar jag omkring med min cello? Det var vad jag gjorde när detta kort togs, för första och enda  gången. Man kan inte tro att det då råkade vara min sista "normala" arbetsdag i det här livet.
På Facebook fick jag veta att jag är 5 % normal.
Kan någon underträffa mitt rekord?

Kommentarer
Postat av: Ullah

Jag jobbade som våningsvakt på ett museum en sommar. I början gick tiden olidligt långsamt, men det värsta var att efter ett tag blev man liksom van och dagarna flög fram. Det fanns gubbar där som var nära pensionen och hade jobbat som museivakt hela livet.

2008-01-20 @ 18:22:23
URL: http://guld.blogsome.com
Postat av: cikorian

Tycker absolut att du ska göra en rejäl performance. Dans, cello, kulning, dramatiska utrop och skön musik. Tänk vad tacksam människan i receptionen kommer bli att bli väckt ur sin törnrosaslummer! Ös på - behöver du en medhjälpare att planera kuppen så hör av dig./Y.

2008-01-23 @ 09:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0