Här är mitt liv

Tråkigt på TV (Här är ditt liv) och jag kan ju inte öva cello så här dags. Utmärkt tillfälle att i stället fylla i en lista om den mest intressanta (men ännu inte av Ingvar Oldsberg) upptäckta personen i världen.
Egentligen är det bara för att få svara riktigt elakt på en av frågorna. Ni får själva gissa vilken, om ni gitter.

Vilken svordom använder du mest? Helvetes djävlar

Äger du en iPod? Ja.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Behöver ingen. Skulle alltid vakna före den ändå.

Var köper du dina matvaror ifrån? von Lidl.

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Ja, numera, fast jag blir väldigt sur om jag blir bortskuren ändå.

Vilken var den senaste filmen du såg och med vem? Kärlek på italienska med en riktigt god vän i Stockholm.

Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? Det ena utesluter väl inte det andra. Vänner har ofta barn, men de får gärna vara vuxna numera.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Då vinner jag väl rejält och köper lägenheter till mina barn och sedan köper jag nog en trädgårdmästare.

Har någon någonsin kallat dig lat? Det minns jag inte. Men jag är nog lat, om det nu inte är medicinsk lathet. Då heter det något annat.

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Hahaha, det är snarare motsatsen jag behöver.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Ja visst, men den får jag inte berätta....

När var senast någon stötte på dig?
1957 i en sjö utanför Örebro. Det var en utvecklingsstörd pojke som blev alldeles till sig för min baddräkt var lite genomskinlig på vissa ställen. Det upptäckte jag inte förrän efteråt.

Vad åt du till middag senast? Omelett, potatis och grönsaker. Prosciutton glömde jag.

Använder du huvtröjor? Det händer

Kan du vissla? Ja.

Vem var den senaste som ringde dig? Linderholm

Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
Lustiga huset

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Det händer säkert.

Vilket riktnummer befinner du dig i?
031
Tittade du på tecknat när du var liten?
Ja, Snövit såg jag på bio 1948.

Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Det går an att googla på Nordstan.

Hur många syskon har du?
Inget.
Är du blyg inför det motsatta könet?
Här snor jag Åsnans svar: Om nån kommer och viftar med sitt motsatta kön så blir jag nog ganska förlägen, ja.

Vilken film kan du alla replikerna till?
Askungen kanske.

När flög du senast?
Kanske något år sedan.

Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Två eller tre eller fyra, beroende på om någon flyttar på dem hela tiden, vilket någon gör.

Läser du för skojs skull?
Nej, bara för att det är tråkigt.

Pratar du några andra språk?
Jag kan låta på en hel del språk.

Diskar du din egen disk?
Ibland, men jag lejer gärna bort den.

Har du en stationär dator eller en laptop?
En som sitter fast och två toppar.

Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Jag är väl inte dum i huvudet.

Kan du kasta macka?
Nej.
Vad har du med dig in på bion?
En stor halsduk, för det brukar vara en mycket effektiv ventilering.

Har du dejtat någon av en annan religion?
Nej.
Vad har du för väder?
Ser inte vad det är för väder på natten. Brukar knappt se det på dagen heller på grund av saltstänkta fönster.

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Det skulle ha varit svenska ,om svenskläraren hade varit klock i skalen. Eller musik, om musikläraren inte hade varit alkoholist/på torken.

Gillar du att flyga?
Nej, rädd att.

Vilken är din favoritdrink?
Mojito.

Gillar du din boende-situation?
Faktiskt inte, men man kan inte få allting här i världen.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Jag fungerar en liten stund efter 6 timmars sömn. Sedan måste jag nog ta en tupplur.

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Om jag ska göra tre saker blir det stressigt.

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Nej, det är inte så många kalorier i t.ex. handöverfräsar.

Hur gammal blir du nästa födelsedag?

Jag kan icke räkna dem alla....

Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Riktigt arg?
Den senaste, om jag får be. Han som stal min plånbok på Örebro central; annars är det ju Maud Olofsson, så fort hon sticker fram trynet i TV.Och eftersom hon kommer att fortsätta med det, så är hon ju tyvärr inte den sista.

Vad var det senaste du åt?

Fudge

Vad heter du i andranamn:
Fick inte något av mina snåla föräldrar.

Gillar du senap?
Jadå.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Trolololololololo.

Tycker du om att krama folk?
Ett par stycken.

Äger du en digitalkamera?
Ja.

Senaste sms:et
:
Det finns sladdar i turnéverktygslådan.

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Ja.
Tycker du att du är attraktiv?
Jag försöker att tycka att jag är jättetjusig, men jag är svårflörtad.

Vad är du allergisk mot?
Skaldjur.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Bara om jag har ätit upp maten för någon som hade behövt den bättre.

Låt som när du är ledsen sörjer till?

Jag sörjer mer att det finns folk som kan konstruera sådana meningar. Men i ungdomen brukade jag börja gråta när det var a-moll.

Vad behöver du mest just nu:

En bländande celloteknik.

Vad tror folk om dig?

Om någon tror något överhuvudtaget, så är det garanterat fel.

Stämmer det?

Javisst.

Vad får du oftast komplimanger för?

Oftast får jag faktiskt inga komplimanger.

Vad säger du för att imponera på någon?

Jag har
med egna ögon sett en person , som bars till dopet av en kvinna som var förlovad med Napoleon.
(Det fungerar inget vidare)

Hur imponerar man på dig?

Man hoppar inte över pauser.

Brukar du skratta för dig själv?
Ja.

Äger du några converse:
Det kan jag aldrig tro, fast jag är inte riktigt säker på vad det är.

Nästa mål i ditt liv:

Bli klar med en magisteruppsats som jag inte ens har börjat på.

Hur svarar du i mobilen:
Ja?

Vem ringde du senast?
Minns inte.

Vad sa den du senast pratade med i telefonen:
Jag står på gården.

Antal timmar sömn inatt:
Vet inte, klockan har stannat och jag har inte fått någon ny!

Sov du ensam: Ja
.
Brukar du komma i tid: Alltid, om det inte inträffar katastrofer i lokaltrafiken.

När blev du fotad senast:
I förrgår när jag blev tvungen att ta ett nytt körkortskort.

Vanligaste färg på dina kläder:
Blått eller rött.

Vad tycker du om fötter:
Mina är vackrare än de flestas.

Vad saknar du:
En genomträngande röst.

Sysslar du med någon idrott:
Armdrag med liten tyngd etc.

Vad skulle du göra om du vore kille för en dag:
Om jag fick kill-höfter också, så skulle jag stå framför spegeln och titta på mig själv hela dagen.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka?

Jag kan icke slösa dem alla.

Har du bra vänner och äkta vänskap?

Jag har ju ingen som jag kan ringa mitt i natten, men ett par som jag kan tillmelja mitt hjärtas kval och ve.

Om fem månader:
Spelar jag nog Lexulous.

Om ett år?:
Spelar jag nog Lexulous.

Du samlar på: Ingenting, tror jag. Får inte plats.

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Ingen. Jag mejlar.

Har du strumpor på dig nu: Ja, blåa med grodor på.

Bär du glasögon eller linser: Ja.

Är du bra på att laga mat: Ganska, om jag ville men jag vill nästan aldrig.

Hur vig är du:
Frågan är för sent ställd. Jag var väldigt vig som barn och länge var jag vigare än Åsnor.

Tror du på ett liv efter döden:

Inte för mig, men alla andra kommer ju att fortsätta leva och det retar mig, att jag inte får vara med då.

Hur ofta tränar/motionerar du:
Det ska bli tre gånger i veckan från och med nästa vecka. Eller nästnästa. Det är ju bokmässa först....

Vad är det viktigaste i livet?: Att satsa på sig själv och skita i andra...nu ironerade jag ifall någon inte känner mig. Men jag förutspår valresultatet i morgon och de fyra kommande åren.

Kommentarer
Postat av: Åsna

Trololololo ska man förstås säga! Ska skriva upp det.

2010-09-18 @ 23:38:07
Postat av: karin d

MYCKET roligare än Oldsberg (ta det som en komplimang)

2010-09-19 @ 00:12:44
Postat av: Ö-helena

Varför grät du just till a-moll? Är det den sorgligaste molltonarten?

2010-09-19 @ 01:09:27
URL: http://oversattarbloggen.blogspot.com
Postat av: Fru Decibel

Ö-helena: Jag vet faktiskt inte. Ett område som är alldeles för lite beforskat(det ordet är ett av de löjligaste jag vet) av musikvetenskapen.

2010-09-19 @ 07:03:17
Postat av: cruella

Om detta illa beforskade område läste jag en liten passus i Opus just igår. Tänk.

2010-09-19 @ 22:07:10
URL: http://minkammare.blogspot.com/
Postat av: Fru Decibel

Det måste jag läsa. Vilket nummer var det?

2010-09-20 @ 06:22:35
Postat av: Fru Decibel

Jag måste ändra ett svar. Jag äger ingen digitalkamera längre. Den har någon TJYV i Örebro tagit. Upptäckte det inte förrän idag, för jag trodde den var kvar på sommarstället.

2010-09-20 @ 16:33:00
Postat av: cruella

Det var från i våras tror jag, för det stod en del om Östersjöfestivalen och övriga sommarfestivaler runt om i Europa. Tonartsfrågan ställdes av en läsare som hade en egen teori och Opusredaktionen höll i stort sett med.

2010-09-20 @ 19:19:29
Postat av: Ullah

Jag tror du ville svara på frågan med Napoleondamen.

2010-09-23 @ 15:06:12
URL: http://camastro.wordpress.com
Postat av: Fru Decibel

Tack för att du gissade! Men det var fel. Annars är det ju en käpphäst, det medges.

2010-09-23 @ 17:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0