Sommar summarum

Ja, det hör ju till att sno en sån här lista från Åsnan. Hennes blogg är hemlig numera, men jag är fortfarande öppen som en bok.

Gjorde du något i sommar som du aldrig gjort förr?
Gick en spökvandring på Örebro slott och hälsade på i Riksdagshuset. Skickade Sverigedemokraternas valsedlar ”tillbaka avsändaren”.


Dog någon som stod dig nära?
Nej, men personer som står mig näras nära.


Vilka länder besökte du?
Skåne och Bohuslän, dvs. gamla Danmark.


Vilket datum från sommaren 2010 minns du bäst?
Jag minns alla datum. De är ju samma jämt.


Största misstaget?
Det minns jag däremot inte. Kan inte ha varit något att tala om.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, inget nytt i sommar. Gamla åkommor.

Bästa köpet?
Masais byxor, dvs. nu är de mina.


Vad spenderade du mest pengar på?
I ett svep? Det var nog glaset till den nya dörren, som ska” få in trädgården i rummet”, som Ernst skulle säga.


Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, att rösten fungerade på turnén och när jag fick 82 poäng i ett drag på Lexulous.

Vilka låtar kommer alltid påminna dig om sommaren 2010?
”Silur och kisel” av Ingvar Lidholm.


Är du gladare eller ledsnare i sommar jämfört med tidigare somrar?
Ja.


Vad önskar du att du gjort mer?
Jag önskar att jag hade fått ändan ur vagnen lite oftare.


Vad önskar du att du gjort mindre?
Jag önskar att jag hade suttit fast med ändan i vagnen lite mindre. Och att den hade varit lite mindre.

 


Hur tillbringade du din midsommarafton?
Det finns det ett blogginlägg om ifall någon är intresserad.

 


Blev du kär i sommar?
Inte så många tillfällen gives här på landet, tyvärr.

 


Favoritprogram?
PhotoShop.

 

 

Bästa boken du läste i sommar?
Det blir nog Enquists memoarer. Den andra jag läste var dålig. Ja, jag har läst ovanligt lite i sommar! Det borde jag ha gjort mer!

 


Största musikaliska upptäckten?
Lettiska radiokören på Östersjöfestivalen.

 


Något du önskade och fick?
Mat och efterrätt.

 


Något du önskade dig men inte fick?
Pennies from heaven.

 


Vad gjorde du första dagen på sommarlovet?
Jag har inget sommarlov. Men första dagen på sommarnöjet gick jag väl runt och tittade efter om syrenjäveln blommade, vilket den inte gjorde


.
Finns det något som skulle gjort din sommar bättre?
Att inte ha så ont i armen och om syrenjäveln hade blommat.



Vad fick dig att må bra?
Besök av vänner och Åsnor och utflykter till vänner samt baden i Barken.


Vem saknade du?
Naffe.



De bästa nya människorna du träffade?
Det var nog Cruella.



Sommarens sötaste?
Åsnan.



Sommarens hetaste?
Parkeringsplatsen utanför Lidl.



Sommarens största kärlek?
Försöker älska mig  själv, men jag är svårflörtad.



Sommarens besvikelse?
Syrenjäveln.



Sommarens bästa?
Livvakterna, Midsomer.



Sommarens snällaste?
Katten Blinderholm kanske? Eller någon som bygger dörrar åt mig.



Sommarens knasboll?
Ingen överträffar nog Fru Decibel (rodnar av klädsam ödmjukhet).

 


Kommentarer
Postat av: Ullah

Du kanske borde starta en grupp på fejsbok mot den förskräckligt motsträviga syrenen? Så här kan du ju inte ha det!

2010-09-09 @ 09:51:38
URL: http://camastro.wordpress.com
Postat av: Ö-helena

Gör syrénjäveln till en valfråga.

2010-09-09 @ 10:16:58
URL: http://oversattarbloggen.blogspot.com
Postat av: cruella

Gud, jag har fått ett hedersomnämnande! Tjoar glad och går snart hem och spelar vacker körmusik!



Sammalunda, får jag säga. Och snart blir det kul igen. Ser mycket fram emot bokmässan!

2010-09-10 @ 15:42:22
URL: http://minkammare.blogspot.com/
Postat av: Ullah

När exakt kommer du?

2010-09-10 @ 17:01:30
URL: http://camastro.wordpress.com
Postat av: cruella

Ullah, du fråga mig? Jag kommer exakt på torsdag förmiddag och åker igen på lördag eftermiddag runt fem.

2010-09-13 @ 15:31:57
URL: http://minkammare.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0