Posten är feset vurpen,

något annat kan inte vara möjligt. Vet ni, att om man ska få en stor försändelse och har beställt tillfällig eftersändning, så eftersänder de avin men inte själva försändelsen????!!!!!
Då ringer man till kundtjänst och de hmmmmmar och säger så småningom, att de ska ringa till Regina Frukt i Göteborg och be dem eftersända.
Det kommer ingen försändelse. I stället kommer det en påminnelseavi till. När man ringer igen, säger de att man ska ha en kontakt i hemstaden, som kan hämta den. De säger inte att den kontakten i så fall måste ha min legitimation.
Men snälla Posten! Hur har du tänkt? Vad är vitsen med att ha ordnat det så här? Vet du varför människor beställer eftersändning? Jo, för att man inte ska behöva flänga ner 40 mil varje dag och hämta posten. Tada!
Du är nog inte bara feset vurpen, du måste vara totalt flängd i hôvet för att kunna tänka ut något sånt här.
"Som ett brev på posten"? Det var längesedan.



Nu till något helt annat. Tack för alla förslag på sången till mitt trädgårdsland. Roligt att en del verkligen ansträngde sig och googlade och hade sig. Det blir dock inget hedersomnämnande av det, "slarvigt bor", hmpf. "En dunkel örtagård", nja, men några träd skall fällas, det är sant. Sedan blir det ljusare. Själv tänkte jag bara på raderna "rika örtesängar" och "fagra blomsterängar" (obs. ironi). Bäst av förslagen  gillade jag "I en klosterträdgård". En sådan ska  jag ha när jag gör om landet, inklusive en Jan Lindblad. Hedersomnämnande till Inger alltså! (Nu kanske hon låter mig vinna i Lexulous?)



Nästa år.

Kommentarer
Postat av: En del

Egentligen var det mest det där med grusgångarna jag tänkte på. (Bor slarvigt gör jag däremot själv.)

2010-06-18 @ 19:07:29
URL: http://oversattarbloggen.blogspot.com
Postat av: Fru Decibel

Stort hedersomnämnande till dig också!

2010-06-18 @ 22:03:29
URL: http://frudecibel.blogg.se/
Postat av: Inger

Du vinner ju hela tiden! Jag är glad att du gillade mitt förslag!

2010-06-19 @ 13:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0