Debatt

Om det var någon som såg på programmet Debatt i Tv 1 torsdag, så såg ni en flicka från Namibia, som sa att det gjorde ont i henne när de visade "Den långa resan". Hon heter Paula och är en av mina före detta fantastiska elever. Hon är fantastisk nu också; jag träffar henne ibland. För tio år sedan hade hon träffat en svensk man, som hon ville skriva kärleksbrev till. Jag fick hjälpa henne att få till det så att det skulle verka naturligt och bra. Hon var väldigt noga med det. Brevet hade avsedd effekt: de gifte sig och fick barn och hon jobbar som undersköterska.

Ett resultat, som borde renderat löneförhöjning.

Nu är jag trött på mig. Hej på ett tag.


Kommentarer
Postat av: Ullah

Jag ser nästan inga tv-program (bara filmer) så jag missade henne. Synd.

2009-09-11 @ 19:29:57
URL: http://guld.blogsome.com
Postat av: cruella

Ack, jag lyckas så sällan se intressanta saker på televisionsapparaten. Det är Seinfeld, Sopranos och 2 1/2 Men för hela slanten.



Vilken fin historia!

2009-09-15 @ 14:15:55
URL: http://minkammare.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0