Tar cellon på ryggen,

det är vad cellister gör. Här är bilden jag efterlyste, där hon verkligen tar cellon på ryggen på orden.  Ö-Helena hittade den åt mig. Konstnären heter Man Ray.



Uppmuntrad av skickligheten hos mina läsare skulle jag vilja ha tips på litteratur där det förekommer en cello. Jag har bara hittat en dikt av Ernst Josephson, men jag har en känsla av att det finns något väldigt känt som jag bara inte kommer på. Sherlock Holmes spelade fiol....hrm. Jag kommer inte på något.
Som ni förstår, ska jag skriva en pytteuppsats på en liten pyttekurs, som jag går. Jag börjar alltid med framsidan, som jag gör långt ifrån alla regler och förordningar som universitetet håller sig med. Den blev ganska snygg tycker jag själv, så då kanske det spiller över lite på innehållet, om det nu inte skulle bli så kul. (Jag ska alltså inte ha denna bild av baksidan på framsidan. Det går ju inte.)
Väntar nu med spänning.

Kommentarer
Postat av: Översättarhelena

I Dinas bok av Herbjørg Wassmo har cellon en av huvudrollerna. Det är faktiskt en rätt bra bok, även om filmen som gjordes efter den närmast var en kalkon.

2009-11-28 @ 12:59:38
URL: http://oversattarbloggen.blogspot.com
Postat av: Fru Decibel

Ah! Ska genast kolla! Du är min uppslagsbok!

2009-11-28 @ 13:24:28
Postat av: Översättarhelena

Alltid roligt att få vara besserwisser!

2009-11-28 @ 15:32:32
URL: http://oversattarbloggen.blogspot.com
Postat av: Ullah

Ö-Helena, du är verkligen bildad! beundrar

2009-11-28 @ 19:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0