Idag

fyller Ingvar Carlsson 75 år. När han hade 44-årskalas, föddes en viss Åsna, som vi kan kalla Åsa. Det var ett vackert namn, tyckte föräldrarna, och det passade precis, för vackrare spädbarn hade verkligen aldrig skådats.
Någon gång, när Åsnan skulle fylla 8 år (?), skrev hon ett brev till Ingvar Carlsson och bjöd honom på sitt kalas. Det var ju så passesamt att de fyllde på samma dag. Regeringsmaskineriet fungerade perfekt, och det kom ett svar från regeringskansliet där Statsministern tackade, men han hade tyvärr inte tillfälle att komma. Vilken forskare som helst kan säkert hitta breven i arkiven.
Det var dumt av honom, för Åsnekalasen kunde vara mycket lustiga ibland.

Om någon vill ha kalas ihop med Reinfeldt, så är det den 4 augusti. Ingen i vår familj ställer upp då...

.

Samfyllebarn

 

 

 


 

 


Kommentarer
Postat av: Översättarhelena

Samfyllebarn var ett bra ord! Själv är jag samfyllebarn med Picasso.

Grattis förresten!

2009-11-10 @ 07:52:40
URL: http://oversattarbloggen.blogspot.com
Postat av: Üllah

Och jag fyller samma dag som James Dean, Stig Järrel och Jules Verne. När jag var i 8-9-årsåldern skrev jag till Gunnar Sträng (som delade födelsedag med HKH Silvia) och fick svar.

2009-11-10 @ 16:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0