Lustig fägring

Sommar, sommar, sommar....nu startar strax sommarpratarprogrammet i P1, det som är mångas hemliga dröm, att få bli sommarpratare.  Idag är det Ingvar Kamprad. Han är ju inte direkt någon fattiglapp, även om han gör sitt bästa för att framstå som en strävsam smålänning, som vänder på barkbrödet och snålar på toapappret.

Jag har funderat på kriterierna för att bli sommarpratare. Min teori är, att man måste vara en framgångsrik person. Hur mäter man framgång? Jo, man tittar i taxeringskalendern. Jag tror inte att någon av sommarpratarna är annat än höginkomsttagare, och jag skulle gärna vilja ha min teori bekräftad eller vederlagd. Kan någon kolla i taxeringskalendern? Jag vet inte hur man gör.

Med anledning av att sommaren har brutit ut, publicerar jag här några bilder från sommaren. Eftersom den hittills mest har liknat höst, vad passar då bättre än att spela "Herbtslied" ?, Denna gång för två näsflöjter och gitarr (notera notstället).
Här övas det i vårt kök inför framförandet vid midsommarfesten i grannens pensionärskuvös:


Att vi spelar just den, kan också ha att göra med att vi inte kan något annat för den här besättningen.

Midsommar är ett måste som man måste igenom. Jag själv har aldrig förstått vad det är som är kul med midsommar. På gamla dar när jag har blivit indragen i grannarnas olika pensionärskuvöser har jag tagit min tillflykt till spelandet. Då slipper jag sjunga allsång i alla fall. I alla år har vi kunnat hålla dansen stången, men i år tog vi tjuren vid hornen och lurade ut ett antal äldre gäster som fick vara lustiga att se. Alla blev jättetrötta utom jag, för jag fuskade.

I år är det en fantastisk blomsterprakt. Midsommarstången har aldrig varit så blomstertyngd.
Därför publicerar jag några tråkiga men vackra blombilder.





Och innan man vet ordet av går det riktigt galet med sommaren.



Själv har jag varit sommarpratare i Ludvika närradio. Det ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0