Fru Decibel får en julklapp

Säga vad man vill, men vill man ha något tekniskt, som finns på Rusta, Överskottsbolaget, Clas Olsson, Expert, Jula, Inet eller Webhallen, så får man det av Händige Herrn. I år tyckte han att jag behövde en MP3-spelare som jag begrep mig på, vilket jag är den första att hålla med om. Han visste t.o.m. vilken jag skulle ha, en SanDisc 8 gb Fuze . Den tycktes finnas i en mängd färger. Men den fanns tyvärr inte i butiken, så något paket blev det ju inte på julafton. Det gjorde emellertid ingenting, för det där kan jag ju fixa själv. Idag har jag alltså travat iväg till en affär och beställt en. Det visade sig då att den med 8 GB bara fanns i två färger, svart och silver. Jag hade tänkt mig en annan. Men jag måste raskt tänka om och bestämma mig för en av dem.
-Oj, så svårt det blev nu då, sa jag.
-Är den till en tjej eller en kille, sa den unga flickexpediten.
Efter en sekunds tystnad sa jag:
-Den är till mig....
-Oj då, sa hon, ja då hade jag tagit den svarta.
Jag som verkligen inte visste varken ut eller in, eftersom jag egentligen tyckte att silver var snyggast, men det är klart att svart ser ju snofsigt ut....jag sa, för att vinna lite tid kanske:...............................Aftonbladet eller Expressen......
Hon tittade helt oförstående på mig och då gick det upp för mig att Gösta Ekman inte hör till hennes bekanta.
Hon betraktade mig som om jag var Kjerstin Dellert och plötsligt sa "Jönssonligan" när det var  tal om något helt annat.

Ack ja. Vad ska man prata om när man inte längre har en endaste gemensam referensram med ungdomar?

Nu får ni gissa vilken färg jag tog.

Kommentarer
Postat av: Åsna

Jag tror att du förkastade expeditens förslag. Silver alltså.

2009-01-08 @ 17:07:05
URL: http://kattarsis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Silver förstås! Du kan väl inte ta smakråd av en småunge!

2009-01-08 @ 19:47:32
Postat av: Ullah

Silver. Det skulle jag ha tagit. Svart är för sorgligt.

2009-01-09 @ 10:46:47
URL: http://guld.blogsome.com
Postat av: Långa Skuggan

Jag hoppas verkligen att du tog den silvriga. Annars är du inte den som jag känner

2009-01-09 @ 15:39:33
URL: http://langaskuggan.blogspot.com
Postat av: Ullah

När kommer facit?

2009-01-09 @ 19:17:11
URL: http://guld.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0