Dalai lama i Nöbbelöv

För en tid sedan fick den uppmärksamme läsaren veta, att jag vunnit en återkomst till Hipp hipp-gänget i Lund. Här stod det, för den som var mindre uppmärksam.
Det var ingen föreställning idag utan ett samtal mellan publiken och Anders Jansson och Johan Wester. Ändå tilldelades vi i publiken återigen varsin historisk person. Jag blev den här:



Isadora Duncan. Jag försökte tänka mig in i mitt kulturella kapital som världsberömd dansös, men det gick dåligt. Hon var grym mot herrelösa katter och det har jag svårt att tänka mig att vara. Inte heller brukar jag åka sportbil med mina schalar viftandes efter så att de fastnar i hjulet och jag bryter nacken. För säkerhets skull har jag slarvat bort båda mina schalar, så det ska inte kunna hända.

Nå, det var mindre viktigt. Dock fanns det en liten talong på våra historiska utnämningar där vi fick skriva dels en fråga, dels varifrån vi kom och lämna till Anders och Johan, om vad som helst, om Hipp hipp, Itzak, Tiffany, Morgan Pålsson etc. Eller helt vanliga frågor. Det är nästan omöjligt att komma ihåg dem, och återgivna förlorar de mycket, men jag kan försäkra att vi tjöt av skratt, i synnerhet vissa.

Behöver ni någon hjälp? Jesus från Lomma.
Har Tiffany någon syster? Heliga Birgitta från Eslöv.
Kommer Kajan och Tiffany att få ihop det? Karl XII från Domsten
Varför har Itzak ett svenskt efternamn (Schenström) när han har invandrat från Ungern? Adolf Hitler från Hjärup.
Vilket parti röstar Kajan på? Tycho Brahe i Sjöbo.
Vem vinner På spåret? Fidel Castro från Hurva. Etc.

Så höll de på i över en timme. Sedan lottade de ut en resa till humorfestivalen i Edinburgh men den vann inte Isadora Duncan från Göteborg, inte heller hennes sällskap Duke Ellington från Halmstad.

Sedan fick de som ville ha autografer ställa sig i kö. Jag ville ju egentligen bara ha bilder till min blogg, men jag fick ju låtsas att jag också ville ha autografer. Man fick också anmäla sig till deras statistregister, och det kunde Isadora inte motstå. Hon har ju staterat i både Fantomen på operan, Julkalendern, De drabbade, Anderssons älskarinna, Fotbollsgubbar och Gynekologen från Askim, så hon är ju rutinerad. Herrarna Hipp påstod att de redan hade tittat på statistbilderna som tagits och av dem att döma skulle nästa projekt bli en skräckfilm.
Men det tror jag inte på. Det var nog bara som de sa för att vara roliga.


Här väntar jag lite tufft på min tur.



Det där kortet blir bra.



Och titta här, vilken öm blick Johan Wester ger mig. Jag tolkar den som:
 "Du ska absolut vara med i nästa projekt. Vi skräddarsyr det efter dig".
Någon annan tolkning?
Fotograf var Duke Ellington från Halmstad.

Kommentarer
Postat av: Åsna

Han ser oerhört förälskad ut. Dags att sprida lite romansrykten tror jag bestämt.

2009-01-19 @ 00:41:50
URL: http://kattarsis.blogg.se/
Postat av: Ullah

Jag vet inget om det där gänget men det verkar kul.

2009-01-19 @ 07:30:58
URL: http://guld.blogsome.com
Postat av: cruella

Hur kan någon annan tolkning ens vara möjlig?



Staterade du i De drabbade, det var som f-n. Trodde nästan jag inbillat mig att den serien gått på tv - inte en jäkel vill ju kännas vid att ha sett den.



Själv tyckte jag den var så jävla läskig att jag inte gick ned i tvättstugan på månader.

2009-01-19 @ 13:12:34
URL: http://minkammare.blogspot.com/
Postat av: cruella

Vad jag svär.

2009-01-19 @ 13:12:59
URL: http://minkammare.blogspot.com/
Postat av: Fru Decibel,

Cruella: Det var i tvättstugan jag gjorde min rolltolkning...jag skulle sätta upp en tid och då dök Sven-Åke Gustafsson upp bakom en tunna och sa hej, men han var ju osynlig, så jag fick varken titta på honom eller svara. Därför vill han inte säga hej nåt mer till mig när vi möts här i stan.

2009-01-19 @ 13:33:41
URL: http://frudecibel.blogg.se/
Postat av: cruella

hjälp Nu vågar jag definitivt inte gå ned i tvättstugan.

2009-01-19 @ 13:42:20
URL: http://minkammare.blogspot.com/
Postat av: Inger

Det där verkar ha varit jättekul! Till och med roligare än stämrep med Finns Fans. Äh nu skojar jag stämrep är bäst!

2009-01-20 @ 08:23:59
Postat av: Långa Skuggan

Ser fram emot denna skräckfilm

2009-01-21 @ 16:28:32
URL: http://langaskuggan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0