Cruella kommer åt en öm punkt

Cruella har utmanat mig och några till att publicera  bild nr. 6 i mapp nr. 6. Den som hittade på det här från början gjorde det misstaget, att den trodde, att bara för att den själv hade alla bilder i olika mappar, så har alla människor det. Jag är alltså undantaget.
Jag har alla bilder i en enda röra och jag får söka på *.jpg för att hitta dem alla. Det blir ca 9000. Hur skulle jag nu lösa problemet?
(Ja, jag saknar organisatorisk förmåga. Man kan nog säkert se på en hjärnskanning att det är ovanligt lite aktivitet i organisationsområdet, så jag undanber mig alla goda råd. Kom hit och organisera i stället.)

Ta vad du vill, sa Cruella, och då uppstod nästa problem. Skulle jag ta bild nr. 6 eller 66 eller 666 eller 6666? Men jag kan icke räkna dem alla. Skulle jag själv bestämma något? Skulle jag ta något vackert eller något roligt eller något personligt eller något som gick att berätta en historia om....?

Till slut bestämde jag mig för detta kort, som jag tycker är bra som komposition.  Det är en offentlig person, som gärna syns, så jag tror bara han är glad åt att få synas på min blogg, och jag har tagit kortet själv. Och historierna har jag redan berättat, har jag en känsla av.



Wolf Biermann i konstverket "Färdskrivaren" av Roy Friberg på Artisten i Göteborg.

Kommentarer
Postat av: cruella

Mycket bra val! Det ser ångestladdat ut, lite Dantes Inferno (ja, jag associerar ofta åt det hållet, som du vet;-)



Så det var väl bild 666 då?

2009-02-09 @ 08:28:33
URL: http://minkammare.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0