En röd, en grön och en alltmöjligt

Höstens investeringar är gjorda och nu ska jag överleva ett tag, är det tänkt. Jag ska dessutom bli mycket bättre, klokare och smalare och få mycket bättre kondition.
Den lilla röda väger bara ett kilo ungefär och det blir mycket mindre ansträngande att släpa omkring på den när man ska någonstans. Visserligen trilskas den och vill inte ansluta till nätet, men det ska väl ordna sig någon gång. Om man ändå skulle få ont någonstans av släpandet, så lägger man sig bara på den lilla gröna, så försvinner alla smärtor förutom dem som kommer till medan man ligger där.
Jag vann ju ingen spikmatta, så jag blev tvungen att köpa en. På Rusta kostar de nu 299 kr. Jag har faktiskt inte prövat den än, för jag tror att jag ska bli konstig och då vill jag bli konstig i avskildhet.
Den med alla möjliga färger ser ut så här:



Jag har ju skrutit om att jag var så duktig på rockring när jag var tonåring. Nu har jag fått den här, som väger 2,5 kilo. Jag får inte plats i lägenheten utan en ganska omfattande ommöblering, så jag smiter ner i farstun på natten och kör några vändor. Jag kan upplysa om, att det känns när fläsket blir flyttat på. Kanske skulle jag bjuda in folk och ta inträde. Fast då bjuder man ju inte precis. Och pröva på-verksamhet... 10 kr/10 min.
Det gick bra att sätta ihop den. Nu undrar jag bara hur man tar i sär den om man skulle vilja åka någon annanstans med den. Den är ju inte så diskret.
Någon som vill pröva?

Kommentarer
Postat av: Üllah

Den lilla röda vill jag veta mer om!

2009-08-29 @ 12:20:04
Postat av: Fru Decibel

Den lilla röda är tydligen slut, men den lilla blåa resp vita resp svarta finns tydligen ännu.

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/72058?opendocument&markID=20-20-13

2009-08-29 @ 13:43:21
URL: http://frudecibel.blogg.se/
Postat av: Åsna

Jag vill!

2009-08-29 @ 16:23:30
URL: http://kattarsis.blogg.se/
Postat av: Översättarhelena

Jag skulle verkligen vilja prova den alltmöjligtfärgade! I år ska du väl vara med på bloggträffen i samband med bokmässan? Då kanske alla bloggare kan få en liten provrunda med rockringen? Kan bli intressant och kul på flera sätt!

2009-08-31 @ 08:06:37
URL: http://oversattarbloggen.blogspot.com
Postat av: Fru Decibel

Ö-Helena: Du menar att jag ska ta den med till Gyllene Prag? Och att folk ska träna ute på Sveaplan? Då får vi nästan tillkalla Västnytt.

Jag ska vara med om det inte blir på lördagen, för då ska det nog sjungas i Örebro, verkar det som.

2009-08-31 @ 11:30:22
URL: http://frudecibel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0