Nytt stycke

Samma kvinna, ny flöjt,  nytt stycke. Idag hade hon en vit flöjt och spelade Ciss, H Ciss, H i undergången till centralen. Kan det vara en av romerna från Meros Camping som det var ett Uppdrag granskning om ikväll? Fast det verkar otroligt ändå, men jag vet för lite. Gubbarna sitter på Avenym och spelar dragspel och trumpet. Det lät faktiskt som någon slags musik.
Idag hade jag tre uppgifter. Köpa skosnören till Händige herrn och hämta ett brev och en sak till som jag har glömt. Jag lyckades med detta. Saken som jag glömde har jag fortfarande inte kommit på, för när jag kom hem med skosnörena hade jag fått ett argt brev från A-kassan . "Vid genomgång av blablablabla har vi funnit att du INTE uppfyller kraven för en ny ersättningsperiod." Det var bara att pinna iväg ut igen till AF och fråga vad är detta? Jag har blivit lovad aktivitetsgaranti när dagarna går ut. En timmas väntan i väntrummet, varvid jag hann lära mig varför arbetarrörelsen hade så svårt att få fäste i det mörka Mark. Det var riktigt intressant.  Efter ett antal långsamma datorknappningar av tant AF, så visade det sig att jag får aktivitetsstöd i alla fall.

AF-tant: Men du måste komma in den 3 januari.
Jag: Men då är jag inte hemma.
AF-tant: Jag tror inte att du får lov att åka bort, för då står du inte till arbetsmarknadens förfogande. Jag ska gå och fråga. (Paus) Nej du får inte åka bort, men de kan ansöka om att få ta ledigt utan ersättning ett par dagar om du vill.

Suck. Stelbenta monster.Ingen vill ha en trefaldig lärare med ca 303 extra akademiska poäng och 5 månader kvar till pensionen. Ändå skulle jag inte få åka till Dalarna över jul.....
Det är klart att jag åker. Jag tar ju med mig dator så att jag kan se alla tjänster som kommer att erbjudas mig.Vad ska jag bli? Stylist för behövande akademiska herrar vore något. Undrar om det kan löna sig?

 I morgon ska jag i alla fall åka till Skara och lära en dataoskuld.att inte vara det längre. Det ska nog gå bra. Lönen blir saffransglass och den kan inte Akassan ta ifrån mig.

Kommentarer
Postat av: 440306

Jag har åxå tomtar hemma. Kan det va för att vi födda i fiskens tecken? Dom kanske gillar oss.

2. Hälsa Skara att det finns fler datoskulder

2008-10-17 @ 09:26:08
URL: http://frudecibel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0