Skittomte

Min favoritkatalog har kommit! Home Shop! Säg mig vad man inte kan finna där, som man inte behöver. Min favorit i år är denna:



Själv är jag inte mycket för att julpynta. Det är ju ingen idé för grejerna ska ju snart ner igen. Ovanstående är dock lätt att spola ner.
Men eftersom jag ska få adventsfrämmande så har jag tagit mig i kragen och tagit fram adventsstaken. Den kom inte fram förra året och det var ingen som märkte. I Dalarna, där vi firar större högtider förknippade med lov, har vi en adventstupp. Den får vara med både jul och påsk. Mycket praktiskt.
Nu har jag lagt i vitt grus, pinjekottar från Rom och röda bär i adventsstaken. Jag har också köpt en hyacint, som ska dofta på söndag.

Följande samtal utspann sig i morse:

Jag: Jag har pyntat.
Händige Herrn: Hrmpf.
Jag: Tyckte du att det blev fint?
H.H: Hrmpfaaa.
Jag (inställsamt): Visst är det väl kul när jag gör lite fint?
H.H: Det är inget jag propsar på i tid och otid.
Jag: Men advent har vi väl inte för ofta?

Händige herrn hör inte till dem som märker de små detaljerna. Jag brukar säga, att han inte skulle märka om jag kom hem på kryckor och hade permanentat och färgat håret rött. Så det där med att göra om sig i TV skulle inte vara någon hit här.


Jag avslutar med denna bild, som liksom knyter ihop säcken idag.


Ho ho ho.

Kommentarer
Postat av: Anonym

adventsljusstake eller adventsljusstake?

2008-11-29 @ 00:49:49
Postat av: Fru Decibel

Anonym: "...nej, den gåtan är alltför svår,

nej, jag gissar ej detta..."

eller

Vad fasen menar du?

2008-11-29 @ 13:12:29
URL: http://frudecibel.blogg.se/
Postat av: Långa Skuggan

Det där med onödiga saker är spännande. Man brukar hitta många såna när man är ute och julshoppar.Men dasstomten slår nog det mesta.

Ska nog hålla ögonen öppna efter fler onödigheter till jul. Kanske finns det som är värre?

Och du. Håll dig undan från öppna spisen i jul. Du kanske ligger risigt till..

2008-11-29 @ 16:05:57
URL: http://langaskuggan.blogspot.com
Postat av: cruella

HOHO!



Missa för övrigt inte decembers stora begivenhet hos Lotten: JULKALENDERN!



www.lotten.se



PS. Och tänk så många bildade bloggdårar du ska känna sen! Säkert bor både en och annan i Göttlabörg.

2008-11-30 @ 22:10:22
URL: http://minkammare.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0