Här i vårt hus

Så har man genomlidit en festivalkväll till. Jag orkar inte tycka någonting om någonting. Det är förresten något jag skulle vilja driva. Rätten att få låta bli att tycka saker jämt. Men tänk vad det går att tycka. Aftonbladets schlagerkrönikör tyckte bl.a. så här:

Jag tycker att det var väldigt talande att Morgan Pålsson inte ens kunde komma ihåg i vilken stad han var utan tackade Landskrona fastän Landskrona till skillnad från Karlskrona faktiskt är helt oskyldigt och inte gjort nån mänska nåt ont.
Ibland far djefvulen i mig och jag mejlar till mediemänniskor, när det finns behov. Så jag skickade ett mejl och sa, att jag nog trodde att de flesta svenskar fattade varför han sa Landskrona i stället för Karlskrona, och att jag faktiskt tyckte det var riktigt roligt. Jag nämnde dock inte "Kära örebroare".
 Jag fick svar:
Om det var ett skämt OCH dessutom "riktigt kul" så bevisar det ju verkligen min tes om att kvällens deltävling var tråkig ;)
Ähum?
Häromdagen bevistade jag också en förläsning, som handlade om "Vad är naturen?" En skärpt miljöfilosof föreläste (Petra Andersson, känd från Filosofiska rummet) och det var intressant. Men efteråt dyker den politiskt inkorrekta frågan upp: Vilka andra än filosofer har behov av att definiera vad naturen är? Och då till skillnad fr¨ån kultur. Men det är klart. Vad skulle de annars göra på den Filosofiska institutionen, om man inte behövde definera saker? Precis som det inte skulle gå om alla människor fick medborgarlön. Vad skulle då alla på A-kassan och AFoch F-kassan göra?
Nu har vi ljus (snart) här i vårt hus. Efter att i tre-fyra år ha diskat utan ljus över diskbaljan, håller vi nu på att få ljus under alla skåpen. Anledningen till att vi inte hade ljus förut såg vi ,när elektrikern plockade bort kontakten. Den hade brunnit och luktade inte gott. Renoveringen har pågått ett halvår nu, och det ska vi fira med att tapetsera. Sedan ska vi golva. Sedan är det klart, nästan.
Och allt detta för att vi blev påtvingade en balkong av grannen. Men den blir det härligt att sitta på snart.



Kommentarer
Postat av: bäver

Jag skrattade högt när Pålsson tackade Landskrona innan han gick ut. Ingår det inte allmänbildning när man läser till journalist? Med tanke på att det dessutom kan härledas till media så är det ännu konstigare.

Gratulerar till att ni ser ett slut på renoveringen. Måste kännas fantastiskt skönt!

2008-03-02 @ 19:49:06
Postat av: Åsnemamman

Ja, det var verkligen kongenialt....

2008-03-02 @ 20:14:45
URL: http://www.frudecibel.blogg.se
Postat av: skoåsnan

ursäkta men jag som inte sett en enda deltävling och därav missat landskronakarlskronagrejen. kan ni förklara...?

2008-03-03 @ 15:11:40
Postat av: Åsnemamman

Jadå. Minns du att Knugen en gång sa "Kära örebroare" när han var i Arboga? Det var en jättefadäs, men svenskarna skrattade rått och hjärtligt. Därför sa figuren Morgan Pålsson, vars roll var att bevaka deltävlingarna från de olika städerna: "Tack Landskrona" när han gick ut från scenen i Karlskrona. Och hela Sverige visste vad han syftade på utom den stackars journalisten i AB, som inte ens förstod att hon kanske borde hört sig för innan hon skrev....

2008-03-03 @ 22:58:19
URL: http://www.frudecibel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0