En liten konstnär

Titeln anspelar mest på en dikt av Nils Ferlin. Men det finns de som menar att det är människan som är konstverket. Nåja, jag läser en kurs som heter Hälsa: natur, kultur och livsrytm. I går fick vi vara konstnärer.  Först fick vi i uppgift att rita av varandra framifrån utan att titta på papperet vi ritade på. Det var nästan helt omöligt, och inte bara näsor och ögon fick nya ägare. Sedan fick vi en st. frigolitplatta, en bit kabel, en kula och obegränsat med tidningspapper och uppmaningen att skapa. Vi hade också lim, ståltråd, sax och tång och en timma till förfogande.
Efteråt fick vi berätta vad vi uppfattade i våra kamraters konstverk.

Här är mitt konstverk. Det skulle hänga, tyckte konstfröken och krävde därför en baksida. Jag gjorde en baksida också. Mina kamrater tycke att de såg någon minimalistisk, pillemarisk typ som kunde bjuda på sig själv och hade stor distans till sig själv. Här är mitt verk:






Själv tänkte jag bara vara lite ironisk mot män. Men jag var tydligen djupare än så. Ja det är en rolig kurs. Tänk att man får lov att ha sådana på universitetet.


Kommentarer
Postat av: bäver

Otroligt vackert! Varför måste man analysera allt förresten? Räcker det inte med att njuta av intrycken?

2008-03-27 @ 15:37:28
Postat av: Åsna

Hahahahahaha! Guldstjärna och MVG!

2008-03-27 @ 19:30:55
URL: http://kattarsis.blogg.se/
Postat av: DrKotte

Jag är imponerad av djupheten!! (*)!!

Dina kursare har ju rätt, men det listade de nog inte ut på din bild tror jag.

2008-03-27 @ 23:06:43
URL: http://onkeltuca.blogspot.com
Postat av: skoåsnan

mycket fin! Det är ju inte konstigt att Åsnan fått konstnärsgener i sig...

2008-04-01 @ 13:56:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0