Läcker

Nöjena avlöser varandra här på landet. Än är det djupsinniga promenader, än är det roddturer i Händige Herrns egenhändigt byggda eka eller segeltur i den lika egenhändigt byggda segelekan. Det är inte riktigt sant, för jag fick allt hjälpa till med mina händer, hålla i plankor och så.
Det är inte så kul att följa med i segelbåten för  båtens förtoft är inte riktigt avpassad för mina höfter och man sitter så illa så man vill bara i land. Dra i några tåtar får man ju absolut inte. Vinden är nyckfull på Barken, men vem kan inte segla förutan vind?
Lite bättre får man plats i roddbåten, men det måste ha blivit något fel i konstruktionen, för alltid när JAG åker med, så forsar vattnet in och den händige får ösa 7-8 gånger, 50 liter i taget typ. Jag , som är sålättroad, tyckte det var skojigt, att det hembyggda öskaret flöt omkring i båten.
 Men det är vackert runtersikring och har man tur kan man åka under järnvägbron precis när tåget rusar över.
Ja, roligare än så har vi inte på landet.


Läcker?

Kommentarer
Postat av: DrKotte

oja. Mer skrev!

2008-07-30 @ 18:32:19
URL: http://onkeltuca.blogspot.com
Postat av: Långa skuggan

Jag tycker det verkar vara kul nog. Man får inte ha för stora pretentioner.

2008-08-02 @ 13:52:42
URL: http://langaskuggan.blogspot.com/
Postat av: cruella

Mycket läcker.

2008-08-04 @ 17:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0