Skämta med dig 1:a aprilo

Idag ska det handla om första april. Först ska jag berätta om det allra roligaste aprilskämtet familjen någonsin utfört. Det var på den tiden som Åsnan var ett litet föl och den andre var typ 6 år yngre, för det brukar han vara. Åsnepappan röker pipa, och våra övertalningar, hot och böner har aldrig någonsin haft någon inverkan. Så ett år bytte vi ut hans piptobak mot alfalfagroddar. Hans min när han upptäcke vad han höll på att stoppa pipan med var obetalbar och skall sent glömmas. Rekommenderas till alla som har piprökande vänner.
Idag har jag försökt mig på ännu ett skämt. På en av universitetskurserna har jag en kurskamrat som är pensionerad svensklärare. (Obs! Inte svenskalärare!) Hon har haft den berömde Björn Gustafsson, som elev. Jag mejlade till henne och sa att Björn Gustafsson skulle komma till Kungälv och ge alla sina gamla lärare blommor, så att hon skulle hålla sig hemma.
När hon läste mejlet, kom hon på att det var 1:a april. Men det var ett gott försök.
Själv var jag nästan på väg till Skatteverket för att hämta en gratis cykeldator åt Åsnepappan. Men när jag skulle leta efter GP:s aprilskämt, insåg jag att det var just det , så jag stannade hemma och låtsades som om det regnade.

Kommentarer
Postat av: DrKotte

HAHHAHAHAHAHAAHAAHHAHAHAAHA.

2008-04-03 @ 18:56:10
URL: http://onkeltuca.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0