Resultatet av modebloggen

Tack för visat intresse. Jag kan nu meddela, att det blev den nedre, chiffontrasan. När jag vägde in omgivningens kläder och min bristande flickaktighet, så fick det bli den. "Vårdat vårfint " innebar för en del svart- och vitstormönstrad klänning, mörkt olivgrönblått, murrblommig kjol, helsvart, grova, vita yllebenvärmare etc.etc. Alla tänker olika om färger och stil och alla tycker att de har rätt.
På onsdag åker jag till Frankrike och sjunger. Det blev lite modifikationer på det anbefallda gulsvarta klädbeslutet. Klädgeneralen har gett med sig:

Nertill är vi alltså fortfarande svartklädda. Upptill som ljuslågor. I ljuslågor ingår ju, förutom gult, även rött, blått och grönt, så det borde ju rimligen tillfredsställa samtliga, utom de som vill ha vitt. För säkerhets skull tände jag ett ljus och kollade noga. Där fanns inget rutigt, inget blommigt och inget randigt, utan färgerna flöt i varandra, med de mörkaste i mitten, så det blir inget rutigt, blommigt eller randigt i kläderna heller då.

Jag ska nu ha röd Sjödén-trasa och svarta leggings).

Vi ska jobba med franska korister och dirigenter. Det lär inte vara så hög standard på amatörkörer i Frankrike i motsats till i Sverige. De är också mycket strikta och svartvita och pärmen under höger arm och de öppnar den på inslag från dirigenten.
Det ska vi ändra på.
Mina ljuva blockflöjtstoner kommer också att skalla över den franska nejden. Tût, tût.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0