Frankofille

I morgon bitti bär det av mot Frankrike. Jag vet ungef'är vart vi ska, utanför le Creusot, in i skogen någonstans. Det är verkligen jätteskönt att kunna packa i lugn och ro. Tyvärr hinner det gå så lång tid, så jag minns inte vad jag har lagt ner, så jag måste riva upp det igen och se om jag bara tänkte eller faktiskt gjorde det jag tänkte.
Man måste ha kläder som man kan sitta och sjunga i hela dagen. Man måste ha konsertkläder, som bekant. Man måste ha något som man kan ha på sig i Paris i två dagar om det är kanonvarmt. Man måste ha något om det är lite kallare. Om det regnar etc.etc.
Nu skriver jag som om jag trodde att mina läsare aldrig har varit ute och rest. Själv blir jag väldigt arg när någon upplyser mig om någonting som jag redan vet bättre än upplysaren. Så nu säger jag något annat. Jag ska ha 5 extranäsflöjter med mig för att pigga upp stämningen i Frankrike. Själv tänker jag ta upp kampen med Åsnan om vem som spelar på det konstigaste stället. Vi har båda spelat på Metropolitan i New York. Notre Dame eller Sacre Coeur kanske, vi får se.
Rapport följer om en vecka.

Kommentarer
Postat av: Åsna

Fniss! Jag har bara en näsflöjt. Alla andra har en egen. Men de tänker nog inte på att ta med dem. Flyg fint!

2008-04-30 @ 06:37:22
URL: http://kattarsis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0