Mitt mångkulturella bord

Jag gjorde ett verkligt flott skivfodral nyss, men fick tyvärr genast ta bort det, p.gr.a. starka påtryckningar från den avbildade. Ändå hade hon varken skägg eller turban och var inte det minsta hundlik.
I stället bjuder jag på mitt mångkulturella nattduksbord. När jag köpte det på Ikea för 26 kr, hade jag tänkt att det skulle gå i stil med min säng, som är lite järnsmidig så där.Det skulle vara rent och avskalat, tomt som en personalsekreterarhjärna.
Det blev inte så. Häromdagen var jag tvungen att gräva fram min dator, eftersom jag skulle få besök, som skulle hjälpa mig med notskrivningsprogrammet Sibelius. Han har förresten varit död i 50 år igår, Sibelius alltså. Då tänkte jag att jag kunde kanske ta itu med mitt bord också, nu när jag börjar kunna gå igen och inte längre kan skylla på det.
Sagt och gjort. Så här såg det ut när jag började.






På bordet fanns: 1 bok på engelska, Music in everyday life, 1 engelskt lexikon, Linnés Västgötaresa i pocketformat, 1 bankmeddelande, några bibliotekskvitton, 1 avhandling (Musikaliska möten man minns), 1korsordsbilaga, 1 Aftonblad 3 september, Apotekets tidning, Konsten att vara snäll av Stefan Einhorn, 1 Aftonblad (4 sept.), tidningen I Form (få din drömkropp) Björn Bredal: Humanist till häst, Montaignes 3 böcker som heter  "Essayer", Min fars dagböcker från 1920-1936, 1 bokmärke i form av ett ulligt får, 1 dålig uppsats som jag opponerade på, 2 tomma kuvert, 1 PM inför ventilering av uppsatser, e-postadresser till kursdeltagare som har slutat, 1 adress till en som hade en mamma som var 100 år och hade absolut gehör, 1bruksanvisning till en vattenkokare, 1glasögonfodral, 1 suddgummi,1 gammal VI där jag kört fast på korsordet, 1 dålig utskrift av min uppsats, några artiklar om Indien, 1 orkesterpartitur på Barcarolle ur Hoffmans äventyr (för ev. näsflöjtsfröjder), 1 oöppnat erbjudande från tidningen Land, 1 erbjudande från en tidning som heter Laura (?), intervjufrågor, vårkatalogen från Gudrun Sjödén, några foton från 80-talet, 1 väckarklocka och 1 äggklocka. Äggklockan har jag för att jag ofta sätter mig vid datorn medan jag väntar på att potatisen ska koka el. dyl. Ofta blev det nämligen el. dyl.
Nu ser bordet ut så här.



Bara en väckarklocka, som jag aldrig använder för att jag alltid vaknar före den och ett ulligt litet får. Det brukar jag räkna när jag inte kan somna.
Ni skulle se vad jag har på min flygel...


Kommentarer
Postat av: bäver

Imponerad! Både av hur mycket du lyckades få plats med på bordet, och att du orkade städa det. Jättegulligt fåret var. :D

2007-09-21 @ 14:46:12
Postat av: cikorian

Hej!
Har likadant bord. Men det gör tjänst på terassen som blom- och tekoppsbord. Ser betydligt mer härjat ut än ditt bord, men det är ett bra bord. Mitt sängbord är snudd på lika belamrat som ditt före röjet. Jag har (tyvärr) ett sängskåp undertill som rymmer massor av diverse ting. Blir kanske städat en dag när den lusten faller på. Eller också har jag blivit så inpirerad av dig att jag jättesnart börjar röja i årslagrerna. Man vet aldrig!?

2007-09-21 @ 20:02:50
Postat av: Åsna

Fina madonnan, fniss, fniss.

2007-09-23 @ 17:23:07
URL: http://kattarsis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0