Jag har fått en roll

Och nu tänker jag inte på min insats i "Gynekologen i Askim", som börjar på måndag, där jag spelar statist. Jag är turist och tittar på Mårbacka och en dam i gruppen (Mona Malm) banar sig fram och skäller ut guiden för att guiden har haft ihop det med Mona Malms man. Jag vet faktiskt inte vad Mona Malm heter i filmen. Sånt får man inte veta som statist. Man blir tillsagd vad man ska göra och så får man en smörgås.
Det hade varit roligare att jaga gynekologen i gänget utan trosor. Konstigt att jag inte fick vara med i den scenen.
Nej, det är Bokteatern som har uppstått igen. Den har utökats med två personer, så nu är vi 4, som ska underhålla barnen och deras föräldrar på Skene bibliotek, tre gånger. Det är figurer ur olika böcker som pratar och sjunger och har sig. Jag ska spela som vanligt, men för att klara ett byte från Lilla Farbrorn till Sagan om den lilla lilla gumman, får jag träda in som pausko och vara Mamma Mu. Jag vet inte riktigt om det är min drömroll. Inte kan jag råma och inte har jag några stora bruna koögon heller. Buttericks kan nog hjälpa mig med råmet. Mamma Mu säger ju: Hallå, Mamma Mu, är det du? Mu. Jag har problem med den repliken. Frågar hon sig själv om det är hon (är hon lite dum?) eller presenterar hon sigi telefonen ungefär som andra som säger Andersson? Hur har ni ungdomar som har vuxit upp med mamma Mu tolkat detta ? Eller ni som har småbarn och läser mamma Mu varje kväll?
Som vi har hört och sett, så har Magnus Uggla en blogg också. Han har problem med sina skivomslag. Han har tröttnat på den som brukar göra dem. Ugglan vet inte, att han har en avlägsen släkting, Åsnan, www.kattarsis.blogg.se som gör fantastiska skivomslag. Och skulle inte de duga, kan han ju alltid vända sig till Åsnemamman, fast jag är inte släkt med ugglor. Jag har bara showat med honom. På hans blogg får man veta att han slagit i tån i tröskeln. Då kanske jag kan tala om, att jag har kört bil första gången efter ledbands-pangpanget, burit upp cellon för två trappor och efter att ha parkerat bilen i garaget på en annan gata fick jag såna smärtor i knät så jag höll på att inte komma hem. Och han ska prata om tå!
Ack, hade man vingar likt en uggla eller något annat flygfä.
Åsnan är förresten släkt med Carl Bildt och Anckarström också, hahahaha. Lyckligtvis på väldigt långt håll.

Kommentarer
Postat av: Åsna

Jag tror att hon presenterar sig i telefon. "Vi har fått en konstig ko med koooonstiga små horn. När hon tror att ingen glor så svaaarar hon i telefon: Hallåååå? Mamma Muuuu! Är det duuuu? Muuuu!"

2007-09-30 @ 23:17:53
URL: http://kattarsis.blogg.se/
Postat av: Anna

Hm, jag har visserligen inte precis växt upp med Mamma Mu, men ... Äh, jag har alltid trott att det är Kråkan som säger "Mamma Mu, är det du?" så jag har uppenbarligen missförstått alltihop! Det verkar ju konstigt om hon skulle säga så själv! Förvirrad ko det där ... men söt!

2007-10-03 @ 14:10:48
Postat av: bäver

Jag håller med Åsna - jag har alltid trott att det är Mamma Mu som har ett låtsassamtal när hon tror att ingen ser henne. Hon låter lite förvirrad, men en ko som viftar på hornen har med största sannolikhet skruvar lösa.

2007-10-05 @ 08:27:41
Postat av: Dr Kotte

HAHAHAHAHAHAHA.

JAg har stora, bruna koögon, vill du låna?

2007-10-11 @ 18:41:11
URL: http://onkeltuca.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0